ادامه بحران آب آشامیدنی در الحسکه سوریه

ادامه بحران آب آشامیدنی در الحسکه سوریه
يکشنبه 30 مرداد 1401 - 09:09

تجاوزهای مستمر نیروهای ترکیه و طرفدارانش به خطوط انتقال برق و آب متعلق به ایستگاه آب رسانی علوک، موجب شده که اهالی شهر الحسکه و مناطق اطراف آن همچنان با بحران آب آشامیدنی مواجه باشند.

العالم سوریه

در راستای تلاش‌های دولت سوریه برای کاستن از مشکلات اهالی الحسکه، اقداماتی برای تامین آب آشامیدنی برای اهالی این منطقه صورت گرفته است که از جمله آن می‌توان به استفاده از آب‌شیرین‌کن‌ هاست که ۱۳ مورد آن در مرکز شهر نصب شده است.

همچنین به گفته مقامات محلی در الحسکه ، همکاری هایی با سازمان های بین المللی و انجمن های خیریه برای انتقال و پرکردن تانکرهای آب صورت گرفته است.

مزدوران ترکیه با تحت کنترل قرار دادن لوله های انتقال آب ، موجب شده اند که آب رسانی به شهر الحسکه و مناطق اطراف آن با مشکل روبرو شود.

به گفته یکی از اهالی،‌ مشکل قطع آب تقریبا هر سال در همین موقع تکرار می شود و اهالی الحسکه برای تامین آب آشامیدنی با مشکل مواجه می شوند زیرا نیروهای طرفدار ترکیه از آب برای مصارف خاص خود بهره می برند.

اهالی الحسکه پایان دادن به این بحران شدید را خواستار شدند.

آن‌ها، آنچه را که برای مردم الحسکه اتفاق می افتد، جنایتی درحق بشریت توصیف کردند و از همه سازمان های بین المللی خواستند که برای حل این مشکل وارد عمل شوند.

ایستگاه آب علوک تنها منبع آبی است که شهر حسکه، تل تمر و حومه را آن تامین می کند و از سال ۲۰۱۹ تحت کنترل دولت ترکیه و گروه‌های مسلح سوری است.

از اکتبر ۲۰۱۹، ترکیه حدود ۲۷ بار فعالیت این ایستگاه را متوقف کرده است که آخرین بار در اواسط ماه گذشته به دلیل نقص در نیروگاه برق درباسیه، آبرسانی به الحسکه قطع شد.

بنا به گزارش منابع خبری، برای راه‌اندازی این ایستگاه تنها به ۳ مگا بایت برق نیاز است و این در در حالی است، گروه‌های مسلح که این‌ ایستگاه را در اختیار دارند ، از ۸ مگا بایت برق برای مصارف دیگر بهره می‌برند و همین مساله ، باعث فشار و از بین‌ رفتن کابل‌ های انتقال برق می‌ شود.

پربیننده ترین خبرها