سالروز آتش کشیدن مسجد الاقصی و حکایت هزار شهید

يکشنبه 30 مرداد 1401 - 18:14

جنش مقاومت اسلامی (حماس) در 53امین سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی، جشنواره ملی هنری، تحت عنوان "حکایت هزار شهید" با مشارکت تمام گروه های فلسطینی برگزار کرد.

العالم ـ فلسطین

خون شهدا چراغی است که راه آزادی فلسطین را روشن می سازد؛ مردم غزه در جشنواره ملی که جنبش حماس برای گرامیداشت هزار شهید از تمام گروه ها و نیروهای فلسطینی برگزار کرده است، مشارکت کردند. آنها بر وحدت فلسطین تاکید کرند؛ این جشنواره با 53 امین سالروز آتش زدن مسجد الاقصی همزمان شده است.

"اسماعیل رضوان" از رهبران جنبش حماس در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: در سالروز آتش زدن مسجد الاقصی، یاد و خاطره هزار شهید را نیز گرامی می داریم تا بر ادامه دادن به راه شهدا و جهاد و مقاومت تا آزادی قدس و مسجد الاقصی و شکست دشمنان تاکید کنیم.

"خضر حبیب" از رهبران جنبش جهاد اسلامی نیز به خبرنگار العالم گفت: ما اطمینان داریم که ملت مقاوم فلسطین، تمام نقشه های دشمن صهیونیستی را به شکست خواهد کشاند و در نهایت این ملت فلسطین است که در این سرزمین باقی خواهد ماند و این دشمن اشغالگر است که به اذن خدای متعال رو به زوال خواهد نهاد.

"ایهاب الغصین" دبیر جنبش حماس در غرب غزه در گفتگو با العالم خاطرنشان کرد: "حکایت هزار شهید" یک جشنواره ملی و هنری است که با شیوه ای کاملا جدید و ابتکار آمیز طراحی و برگزار شده است. ما در این جشنواره حضور یافتیم تا وفاداری خود را به خانواده شهیدان اعلام کنیم و به همه بگوییم که راه شهدا را تا آزادی فلسطین و یا نائل شدن به مقام شهادت ادامه خواهیم داد. پیام ما واضح و روشن است؛ ما اطمینان داریم که روز به روز به مسجد الاقصی و آزادی فلسطین نزدیکتر می شویم.

خانواده شهدا در این جشنواره تاکید کردند که در راه آزادی فلسطین برای فداکاری بیشتر آماده هستند. در این جشنواره نمایش های سنتی و سروده های انقلابی به اجرا گذاشته شد و با نمایش نظامی نیروهای مقاومت اسلامی به منظور تاکید بر ادامه مبارزات مسلحانه خاتمه یافت.

پربیننده ترین خبرها