در 53امین سالروز به آتش کشیدن الاقصی؛

حماس: جنایات دشمن علیه مسجد الاقصی هرگز به این رژیم مشروعیت نمی‌بخشد

حماس: جنایات دشمن علیه مسجد الاقصی هرگز به این رژیم مشروعیت نمی‌بخشد
يکشنبه 30 مرداد 1401 - 14:35

جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که جنایات دشمن صهیونیستی علیه قدس و مسجد الاقصی، هرگز موجب مشروعیت‌بخشی به این رژیم و حاکمیت اشغالگران بر آن‌ها نخواهد شد و ملت فلسطین به دفاع از این دو مکان مقدس با تمامی ابزارها و راهکارهای ممکن ادامه می‌دهد.

العالم_فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این جنبش امروز یکشنبه در بیانیه‌ای به مناسبت 53امین سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌های جنایتکار، تاکید کرد که ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی هرگز روز 21 آگوست سال 1969 را که "مایکل دینس روهن" صهیونیست جنایتکار با همدستی واضح و آشکار دولت صهیونیستی مسجد الاقصی را به آتش کشید و این جنایت را مرتکب شد، از یاد نمی‌برند.

حماس افزود که این جنایت هولناک همیشه شاهد و گواهی بر جنایات تروریستی دولت رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تندرو یهودی و طرح‌های شوم و مستمر آنان علیه مسجد الاقصی اعم از تعرضات روزانه به این مکان مقدس، تلاش برای تقسیم و نابودی آن، ادامه تعقیب و بازداشت ساکنان قدس و محافظان مسجد الاقصی و قتل و کشتار و بازداشت و تبعید فلسطینیان خواهد بود.

در این بیانیه آمده است که 53 سال از این جنایت گذشت و به رغم تشدید جنایات و تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه مسجد الاقصی و محافظان آن، آگاهی و بیداری ملت و انتفاضه‌های پی در پی آنان، ثبات و پایداری محافظان و پاسداران مسجد الاقصی و رشادت‌های دلاورمردان مقاومت در هر مرحله که دشمن قصد تعرض به قدس و مسجد الاقصی را داشته، موجب شد تا طرح‌ها و توطئه‌های دشمن نقش بر آب شود، کما اینکه این‌ها تاکیدی بر وحدت ملت و مقاومت فلسطین در تمامی میادین به منظور دفاع از قدس و مسجد الاقصی بود و شمشیر قدس تا آزادی قدس شریف و قبله نخست مسلمانان در نیام نخواهد رفت.

حماس تاکید کرد که شهر قدس و در قلب آن مسجد الاقصی، اساس و پایه نزاع با دشمن صهیونیستی و قطب‌نمای وحدت ملت و امت برای دفاع از آن در تمامی عرصه‌های سیاسی، دیپلماتیک، رسانه‌ای و انسانی هستند.

این جنبش ضمن اعلام وفاداری مجدد به خون شهدا و جانفشانی‌های اسرا و مدافعان قدس و مسجد الاقصی، تاکید کرد که ما همچان به مقاومت فراگیر به منظور آزادسازی سرزمین، اسرا و معراجگاه پیامبر (ص) پایبندیم.

در این بیانیه آمده است که اشغالگران صهیونیست در یک وجب از خاک مسجد الاقصی هیچ جایگاه و مشروعیتی ندارند و این مسجد یک مکان کاملا اسلامی بوده و خواهد بود و تلاش‌ها و توطئه‌های دشمن برای یهودی‌سازی یا تغییر آثار و نشانه‌های اسلامی آن یا تقسیم زمانی و مکانی این مسجد هرگز راه به جایی نخواهد برد و مسجد الاقصی اسلامی باقی خواهد ماند و همچنان قلب امت در هر نقطه از جهان به عشق آن می‌تپد.

حماس امت اسلامی و عربی و سران دولت‌ها را به عمل به مسئولیت‌های تاریخی خود و تحرک فوری و سازنده برای دفاع از مسجد الاقصی در برابر خطر یهودی‌سازی و نابودی آثار و نشانه‌های اسلامی آن دعوت کرد.

حماس همچنین از عادی‌کنندگان روابط با دشمن صهیونیستی خواست برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی در تصمیم خود تجدیدنظر کنند.

این جنبش خواستار حضور گسترده و همیشگی فلسطینیان در مسجد الاقصی به منظور مقابله با شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی و طرح‌های شوم آنان علیه این مکان مبارک شد.

پربیننده ترین خبرها