"چارچوب هماهنگی" خطاب به صدر: از مناظره استقبال می‌کنیم

يکشنبه 30 مرداد 1401 - 18:16

اعضای دو جریان عضو «چارچوب هماهنگی» شیعیان عراق، موافقت خود را با فراخوان مناظره از سوی رهبر جریان صدر اعلام کردند.

العالم - عراق

دو تن از جریان‌های عضو «الاطار التنسیقی» (چارچوب هماهنگی) عراق امروز (یک‌شنبه) در پاسخ به «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، حمایت و موافقت‌شان را با فراخوان وی برای برگزاری مناظره تلویزیونی بین دو طرف اعلام کردند که به صورت زنده پخش شود.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «بلیغ ابو کلیل» یکی از اعضای دفتر سیاسی «جریان حکمت ملی عراق» در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «اگرچه جناب آقای سیدمقتدی الصدر هیچ مذاکره‌ای را قبلاً اعلام نکرد، اما از دعوت عمومی ایشان برای مناظره استقبال می‌کنم».

وی افزود: «پیشنهاد می‌کنم که ایشان یک نماینده رسمی به نمایندگی از خودشان تعیین و اعضای چارچوب هماهنگی هم از طرف خودشان نماینده انتخاب کنند؛ اجرای این مناظره برای یک یا چند بار، مشابه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود و ابتکار مهمی برای حل بحران است».

«محمود الربیعی» یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» نیز به نوبه خود در توییترش نوشت: «برگزاری مناظره‌های عمومی مستقیم یکی از بارزترین نمودهای دموکراسی است و می‌تواند مسائل پنهانی را برای افکار عمومی افشا کند».

الربیعی افزود: من از فراخوان (برای مناظره) بین نماینده رهبر جریان صدر و نماینده منتخب چارچوب هماهنگی برای صحبت درخصوص نکات مهم حمایت می‌کنم، مشروط بر اینکه نتیجه مناظره شناخت حقایق و دفاع از قانون اساسی و پایان دادن به بحران باشد».

سید مقتدی الصدر، روز گذشته گفته بود: مردم عزیز عراق، به اطلاع شما می‌رسانیم که پیشنهادی را به سازمان ملل ارائه کرده‌ایم مبنی بر این‌که یک جلسه گفت‌وگو، بلکه یک مباحثه عمومی و پخش زنده آن را با همه احزاب سیاسی برگزار کنیم؛ اما ما پاسخ روشنی دریافت نکردیم.

پربیننده ترین خبرها