نگرانی رییس شاباک از مقاومت کرانه باختری/ جنین و نابلس در کانون توجه

نگرانی رییس شاباک از مقاومت کرانه باختری/ جنین و نابلس در کانون توجه
دوشنبه 31 مرداد 1401 - 12:06

افزایش عملیات مقاومت فلسطین در کرانه باختری رود اردن بویژه در شهرهای جنین و نابلیس رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه تلویزیونی ۱۳ رژیم صهیونیستی از محتوای سفر کنونی "رونین بار" رئیس دستگاه امنیت داخلی این رژیم موسوم به "شاباک" به قاهره پرده برداشت که حکایت از نگرانی صهیونیستها از عملیات مقاومت در کرانه باختری دارد؛ بویژه که این رژیم به زمان برگزاری اعیاد خود نزدیک می شود.

به نوشته این شبکه صهیونیستی، رئیس شاباک در سفر کنونی خود به قاهره این پیام را منتقل کرده است که عملیات تل آویو در مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین بی وقفه برای آمادگی جهت برگزاری اعیاد ادامه خواهد یافت.

در این میان، افزایش مبارزه مسلحانه گروههای مقاومت فلسطین بویژه در دو شهر نابلس و جنین که اسطوره مقاومت در کرانه باختری به شمار می روند، بیش از پیش سران رژیم صهیونیستی را نگران کرده است و به گفته شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم،رئیس شاباک به سران قاهره در این سفر گفته است که تل آویو به آنچه او "عملیات پیش دستانه" خوانده، بویژه در نابلس و جنین در شمال کرانه باختری ادامه خواهد داد.

در کنار مبارزه مردمی در نوار غزه، مبارزان فلسطینی در طول دو ماهه اخیر بر شدت عملیات مسلحانه ضد صهیونیستی خود در کرانه باختری و قدس اشغالی افزوده اند.

براین اساس، پایگاهها و خودروهای نظامیان رژیم صهیونیستی بارها هدف تیراندازی مبارزان فلسطینی قرار گرفته است و نبردهای شدیدی نیز بین مبارزان فلسطینی و نظامیان اشغالگر به هنگام یورش آنها به روستاها و شهرهای کرانه باختری روی داده است.

رژیم صهیونیستی از بیم تشدید و گسترش عملیات مبارزان فلسطینی دست به موج گسترده بازداشت ها در کرانه باختری زده است و گروههای مبارز فلسطینی می گویند که سران تل آویو این کار را با همدستی تشکیلات خودگردان فلسطین انجام می دهد.

پیش از این شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که سفر رونین بار به قاهره در راستای کاهش تنش با مصر و به صورت محرمانه صورت گرفته و او با «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعات مصر دیدار کرده است.

رسانه‌ها دیدار رونین به قاهره را با هدف آرام کردن بحران بوجود آمده میان رژیم اسرائیل و مصر اعلام کردند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود علت تنش در روابط تل آویو و قاهره را سرنگونی پهپاد مصری توسط ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرده بود.

به گزارش ایرنا، برخی رسانه‌های صهیونیستی از جمله روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نوشته بودند که تحولات اخیر و حمله نظامی به نوار غزه و اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری موجب تنش سیاسی در روابط قاهره و تل آویو شده است.

علاوه براین، جنایت ترور «خالد منصور» فرمانده منطقه جنوب نوار غزه در گردان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین، خشم مصری‌ها را افزایش داد، چرا که این جنایت پس از آن انجام شد که مصری‌ها به «جهاد اسلامی فلسطین» برای رسیدن به توافق آتش بس اصرار می‌کردند.

پربیننده ترین خبرها