روسیه: تسلیحات غرب، دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک در اوکراین را دشوار می‌کند

روسیه: تسلیحات غرب، دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک در اوکراین را دشوار می‌کند
دوشنبه 31 مرداد 1401 - 12:21

«گنادی گاتیلوف» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد هشدار داد: طولانی شدن درگیری ها در اوکراین که در نتیجه ارسال سلاح های غربی به کی‌یف رخ داده است به طور جدی دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک را دشوار می‌کند.

العالم - اروپا

این دیپلمات ارشد در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز گفت مسکو انتظار دارد درگیری ها در اوکراین طولانی‌تر شود.

گاتیلوف هشدار داد، هر اندازه درگیری ها طولانی تر شود به همان نسبت دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک دشوارتر خواهد شد.

وی افزود: سازمان ملل باید نقش مهم تری را در تلاش ها برای پایان دادن به درگیری ها ایفا کند. آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اوکراین را برای خودداری از مذاکره تحت فشار قرار داده اند.

دیپلمات روس اظهار داشت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هیچ گونه مذاکره مستقیمی با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود نخواهد داشت.

فایننشال تایمز نوشت: اظهارات گاتیلوف، با وجود دیپلماسی رفت و برگشت در هفته‌های اخیر، ضربه ای به مذاکره کنندگانی است که امیدوار بودند توافق اخیر درباره صادرات غلات از بنادر دریای سیاه در اوکراین به شالوده ای برای توافقی گسترده تر منجر شود.

این مقام روس گفت: سازمان ملل به دلیل جنگ دچار «سیاسی کاری» شده است و این امر به «اقتدار و نهادهای وابسته به آن» آسیب رسانده است. این امر باعث شده که این سازمان نتواند نقش موثری را به عنوان میانجی گر ایفا کند.

این مقام روس همچنین اظهار داشت که کشورهای غربی از درگیری در اوکراین به عنوان ابزاری برای منزوی کردن روسیه و تخریب جایگاه اقتصادی و سیاسی این کشور استفاده می کنند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها