روسیه: سرویس‌ اطلاعاتی اوکراین «داریا دوگین» را ترور کرد

روسیه: سرویس‌ اطلاعاتی اوکراین «داریا دوگین» را ترور کرد
دوشنبه 31 مرداد 1401 - 17:34

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده قتل دختر چهره نزدیک به رئیس جمهور روسیه توسط سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین طرح ریزی و انجام شده است.

العالم_اروپا

به دنبال قتل دختر «آلکساندر دوگین» از افراد نزدیک به رئیس جمهور روسیه درروز یکشنبه بر اثر انفجار خودرو در شهر «مسکو»، سرویس امنیت فدرال روسیه عوامل اوکراین را عامل این جنایت دانست.

به گزارش شبکه خبری «راشاتودی» سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده این جنایت توسط سرویس‌های ویژه اوکراین طرح ریزی و انجام شده است.

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که عامل این جنایت یک شهروند اوکراینی است که به دنبال قتل به استونی گریخته است.

بر اساس این گزارش، وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن» دوگین را نویسنده، فیلسوف و چهره‌ای توصیف کرده که اثرگذاری بالایی بر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه داشته و از وی به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد کرده است.

دوگین و دخترش هر دو توسط ایالات متحده تحریم شده اند. انگلیس نیز در ماه ژوئیه دوگین را به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین تحریم کرد.

مقامات روسیه روز یکشنبه گفتند که پس از کشته شدن دختر فیلسوف با نفوذ و ملی‌گرای روسیه، آلکساندر دوگین بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در حومه مسکو، تحقیقات درباره قتل آغاز کرده‌اند.

کمیته تحقیقات روسیه گفت که بر اساس شواهدی جمع آوری شده بر این باور است که شخصی انفجار خودرویی را که منجر به کشته شدن داریا دوگینا شد، طراحی و دستور داده بود.

کمیته تحقیقات روسیه سپس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با در نظر گرفتن داده‌های به‌دست‌آمده، تحقیقات بر این باور است که این جنایت از قبل برنامه‌ریزی شده و ماهیت دستوری داشته است.»

این ترور در حالی رخ داد که فشارهای همه جانبه کشورهای غربی به رهبری آمریکا علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین همچنان ادامه دارد.

تشدید فشارهای آمریکا و غرب علیه روسیه کار را به جایی رسانده که «تولسی گابارد» نماینده سابق عضو مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ گفته بود: «بایدن از درگیری در اوکراین برای مهندسی تغییر رژیم در روسیه و تغذیه مجتمع نظامی-صنعتی استفاده می‌کند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها