هماهنگی ایران و عراق در حوزه رسانه و ارتباطات برای پوشش مراسم اربعین

هماهنگی ایران و عراق در حوزه رسانه و ارتباطات برای پوشش مراسم اربعین
دوشنبه 31 مرداد 1401 - 19:14

نشست هماهنگی بین عراق و ایران به منظور بررسی جزئیات همکاری های رسانه ای در جریان مراسم اربعین در مقر سازمان رسانه‌ها و ارتباطات عراق در بغداد برگزار شد. 

العالم ـ ایران ـ فرهنگی

بنابر گزارش خبرگزاری « شفق نیوز » سازمان رسانه ها و ارتباطات عراق امروز ( دوشنبه ) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در این نشست که با حضور کارکنان متخصص سازمان رسانه و ارتباطات عراق و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ایران با حضور نمایندگان شرکت های مخابراتی دو کشور برگزار شد بر سر تمامی مسائل مربوط به امور فنی و ارتقای سطح آمادگی به شکل استثنایی متناسب با ورود میلیونی گروهها به کربلا و سایر استان ها در جریان سفر اربعین توافق شد.

بر اساس این بیانیه، در این نشست ایجاد سازوکارهایی برای اطمینان از ورود تجهیزات فنی متعلق به موسسات رسانه‌ای و خبرنگاران ایرانی و همچنین تنظیم جوانب خاص رومینگ بین‌المللی در بخش مخابرات و نظارت بر کیفیت خدمات توسط تیم های سازمان ذی‌ربط بررسی شد.

همچنین بر اهمیت گشودن چشم‌انداز همکاری‌های آینده بین دو طرف در زمینه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات به شکلی که در همه کشورهای جهان در حال وقوع است به منظور تبادل تجربیات بین دو کشور و نیز بر اهمیت اجرای برنامه های آموزشی پیشرفته برای کارکنان مربوطه در روزهای آینده تاکید شد.

سازمان رسانه‌ها و ارتباطات عراق در بیانیه خود اضافه کرد که این سازمان تلاش های خود را برای نظارت بر کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت های تلفن همراه به شهروندان و تسهیل امور مربوط به ماموریت رسانه های داخلی و اعطای روادید به خبرنگاران خارجی که می خواهند مراسم اربعین با حضور میلیون ها نفر را پوشش دهند، بسیج کرده است.

همچنین رئیس ستاد عملیات ارتش عراق از تشکیل کمیته عالی امنیتی برای تامین امنیت زائران مراسم اربعین امام حسین (ع) خبر داد.

سپهبد «قیس سعید المحمداوی» رئیس ستاد عملیات ارتش عراق امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: تصمیم گرفته شد کمیته عالی امنیت زائران اربعین امام حسین (ع ) به ریاست «عثمان الغانمی» وزیر کشور و با حضور رئیس ستاد عملیات ارتش برای برنامه ریزی و تبادل نظر با ادارات استان‌های زائر پذیر و استان‌هایی که زائران از آن‌ عبور می‌کنند، تشکیل شود.

وی افزود: این کمیته برای استقبال از زائران و تامین همه جانبه مراسم اربعین کار مشترکی با گذرگاههای مرزی انجام خواهد داد.

المحمداوی بر لزوم تامین مهمترین نیازهای یگان‌های نظامی در ستاد عملیات و همکاری بین ارتش و پلیس عراق به ویژه در شرایطی که این کشور در آستانه پذیرایی از میلیون‌ها زائر به مناسبت اربعین امام حسین (ع) است، تاکید کرد.

درهمین ارتباط "عثمان الغانمی" وزیر کشور عراق هفته گذشته در صدر یک هیات عالی رتبه نظامی و امنیتی نشستی امنیتی را در شهر کربلای معلا برای بررسی مقدمات برگزاری و تامین امنیت مراسم اربعین حسینی (ع) برگزار کرد.

پربیننده ترین خبرها