بیانیه مشترک حماس و جهاد اسلامی| هر نوع تعدی صهیونیست ها با پاسخ قاطع و یکپارچه مواجه خواهد شد

بیانیه مشترک حماس و جهاد اسلامی| هر نوع تعدی صهیونیست ها با پاسخ قاطع و یکپارچه مواجه خواهد شد
دوشنبه 31 مرداد 1401 - 20:50

جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین پس از پایان نشست امروز خود بیانیه مشترکی منتشر کردند.  

العالم – فلسطین

در این بیانیه ضمن توافق درباره تقویت فعالیت مشترک و فعال سازی کمیته های مشترک در سطوح سیاسی، نظامی و امنیتی و درود به شهدای جنگ اخیر به ویژه تیسیر الجعبری و خالد منصور و اسرای فلسطینی به ویژه خلیل عواوده بر این موارد تاکید شد.

مقاومت انتخاب راهبردی ماست و با هماهنگی عالی بین دو جنبش و همه گروه های مقاومت به ویژه گردان های قسام و گروهان های قدس ادامه خواهد یافت و به دشمن هشدار می دهیم که هر نوع تعدی اش با پاسخ قاطع و یکپارچه مواجه خواهد شد.

اتاق عملیات مشترک یک دستاورد ملی شامل همه گروه های مقاومت در چارچوب واحد برای مدیریت مقابله با رژیم صهیونیستی است که در راس آن گردان های قسام و گروهان های قدس قرار دارند و همه تلاش خواهیم کرد تا نقش و جایگاه آن را تا آزادی فلسطین تقویت کنیم.

در پنجاه و سومین سالگرد آتش زدن مسجد الاقصی تأکید می کنیم که قدس مرکز درگیری و قبله مجاهدان و انقلابیون است و شمشیر قدس غلاف نخواهد شد و به نبرد قدس تا آزادی آن ادامه خواهیم داد.

از تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری می خواهیم که از تعقیب مبارزان قهرمان مقاومت دست بردارد، زندانیان سیاسی به ویژه در زندان بدنام اریحا را آزاد کند، همکاری امنیتی با اشغالگران را متوقف کند، از روند فاجعه بار اسلو خلاص شود و مقاومت همه جانبه را در عمل و نه در سخن آغاز کند.

دو جنبش بر اشتیاق خود برای تحقق وحدت ملی فلسطینی از طریق تشکیل شورای ملی جدید فلسطین به عنوان نماینده تمام مردم فلسطین تاکید می‌کنند و به تلاش‌ برای تشکیل یک بلوک ملی متحد ادامه خواهند داد.

از اعضا و هواداران دو جنبش انسجام و نزدیکی بیشتر برای خدمت به مردم و مقاومت را خواستاریم.

دو جنبش از تمام ملت های عربی و اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت از مردم فلسطین در نبرد اخیر غزه تقدیر نمودند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها