از اسکریپال مزدور تا دوگین فیلسوف؛ نفاق عریان غرب

از اسکریپال مزدور تا دوگین فیلسوف؛ نفاق عریان غرب
دوشنبه 31 مرداد 1401 - 22:31

کسانی که رسانه های دنیای غرب را دنبال می کنند، متوجه توجیه پوچی می شوند که غرب برای جنایت ترور دوگین فیلسوف روس دست و پا کرده است.

العالم _ روسیه

اتحادیه اروپا سال 2018 آنگاه که سرگئی اسکریپال افسر روس و مزدور دستگاه اطلاعاتی انگلیس و یولیا دخترش در انگلیس در معرض گاز اعصاب قرار گرفتند، دنیا را به هم ریخت و اعلام کرد نخستین بار از زمان جنگ جهانی دوم است که اروپا هدف گاز سمی قرار گرفته است.

با اینکه اسکریپال و دخترش بهبود یافتند و بیمارستان را ترک کردند و با اینکه روسیه هرگونه نقشی را در تلاش برای این ترور ناکام انکار کرد، وزرای خارجه اتحادیه اروپا اعلام کردند که 9 نفر از مسئولان روس از جمله رئیس اطلاعات نظامی روسیه و معاونش را تحریم، حساب های بانکی آنها را مسدود و سفر آنها را به اروپا ممنوع می کنند.

همین دنیای غرب که همواره وانمود می کند که غمخوار حقوق بشر است و خشونت ضد اندیشمندان را نفی می کند، می بینیم که جنایت ترور دوگین فیلسوف و متفکر روس را در مسکو نادیده می گیرد، فیلسوفی که دخترش داریا به جای او قربانی شد یعنی در حالی که به طور اتفاقی از خودروی پدرش استفاده می کرد و در انفجار آن کشته شد.

کسانی که رسانه ها و مطبوعات غرب را دنبال می کنند، متوجه توجیه پوچی می شوند که غرب برای این جنایت دست و پا کرده است.

غرب دوگین را عقل پوتین و مهندس جنگ در اوکراین نامیده است. حتی دختر دوگین نیز از این نفاق غرب در امان نمانده است زیرا غرب او را متهم می کند که مروج اطلاعات گمراه کننده درباره جنگ اوکراین بوده است.

شکی نیست که غرب با چنین تبلیغاتی درباره این جنایت تلاش می کند این پیام را برساند که مقصود از حقوق انسان از نظر آن، در درجه نخست حقوق انسان غربی است و اینکه آزادی بیان، مختص انسان غربی در چارچوبی است که آن را کشورهای غربی تعریف می کنند، اما جنایت ترور فیلسوفان، اندیشمندان، روزنامه نگاران و فعالان در صورتی محکوم است که غربی یا از مزدوران غرب باشند در غیر این صورت حیات آنان ارزشی ندارد به ویژه اگر در زمره کسانی باشند که با سلطه غرب و پیروی از آن مخالفند.

امروزه بیشتر ملت های جهان نظاره می کنند که غرب در قبال جنایت کشتن دختر این فیلسوف روس چه می کند، فیلسوفی که در پی تعالی کشورش است.

آیا غرب طرف هایی را که در این جنایت دست داشته اند، تحت تعقیب قرار خواهد داد یا دست کم محکوم خواهد کرد، همان گونه که درمورد جنایت ترور اسکریپال عمل کرد یا اینکه در برابر آن سکوت خواهد کرد که پیام آن این خواهد بود که مزدوران غرب برتر از فیلسوفانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها