ترامپ به‌دنبال تعویق بررسی اسناد توقیف‌شده توسط اف‌بی‌آی

ترامپ به‌دنبال تعویق بررسی اسناد توقیف‌شده توسط اف‌بی‌آی
سه شنبه 1 شهريور 1401 - 04:32

رئیس جمهور سابق آمریکا از دادگاه خواست تا به طور موقت اف‌بی‌آی را از بررسی اقلامی که از عمارتش توقیف کرده، منع کند تا زمانی که یک وکیل ویژه برای نظارت بر این دعوی قضائی منصوب شود.

العالم-آمریکا

بعد از جنجال‌سازی و اتهام‌زنی‌های متعدد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به اف‌بی‌آی درباره تفتیش از عمارتش در فلوریدا، او اکنون به‌دنبال تعویق بررسی اسناد توقیف‌شده است.

ترامپ بامداد سه‌شنبه از یک دادگاه فدرال خواست تا به طور موقت اف‌بی‌آی را از بررسی اسناد و اقلامی که دو هفته پیش از عمارت «مار-ئه-لاگو» ضبط کرده بود، منع کند تا زمانی که یک وکیل ویژه برای نظارت بر این دعوی قضائی منصوب شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دادخواست ترامپ که در یک دادگاه فدرال در منطقه «وست پالم بیچ» ارائه شد، همچنین از وزارت دادگستری آمریکا می‌خواهد که رسید دقیق‌تری از اموال توقیف‌شده را به او ارائه دهد.

طبق این گزارش، رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین ذیل این دادخواست از مأموران اف‌بی‌آی خواست تا هر چیزی را که خارج از محدوده حکم بازرسی توقیف کرده‌اند، بازگردانند.

بامداد سه‌شنبه دو هفته قبل بود که بازرسان فدرال پس از ورود به عمارت ترامپ و تفتیش چند ساعته، هزاران سند محرمانه را توقیف کردند که او هنگام ترک کردن ریاست‌جمهوری از کاخ سفید آورده بود.

ترامپ در واکنش به این یورش طی بیانیه‌ای گفت: «چنین حمله‌ای فقط در کشورهای ورشکسته و جهان سومی می‌تواند رخ دهد. متأسفانه، آمریکا اکنون به یکی از آن کشورها تبدیل شده است که در سطحی که قبلاً دیده نشده بود، فاسد شده است».

پس از آن روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش داد که حداقل یکی از وکلای رئیس جمهور سابق این کشور در ماه ژوئن اظهارنامه‌ای را امضا کرده بود مبنی بر اینکه تمام اسناد محرمانه در عمارت ترامپ به دولت بازگردانده شدند.

چند روز قبل نیز «بروس راینهارت» قاضی آمریکایی گفت که تمایل دارد برخی از شواهد ارائه شده توسط وزارت دادگستری برای توجیه بازرسی از عمارت ترامپ را منتشر کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها