افزایش بهای نفت همزمان با هشدار عربستان نسبت به کاهش تولید اوپک

افزایش بهای نفت همزمان با هشدار عربستان نسبت به کاهش تولید اوپک
سه شنبه 1 شهريور 1401 - 11:25

کاهش تولیدات گروه موسوم به اوپک پلاس می‌تواند بهای نفت را بار دیگر افزایش دهد.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، پس از آنکه عربستان سعودی هشدار داد ممکن است تولید خود را برای اصلاح نزول اخیر قیمت نفت کاهش دهد، بهای نفت صبح روز سه‌شنبه افزایش یافت.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 93 سنت یا 1 درصد افزایش به 97 دلار و 41 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 90 سنت یا 1 درصد افزایش، 91 دلار و 26 سنت معامله شد.

در بحبوحه بیم از رکود جهانی و کاهش تقاضا برای سوخت، بهای هر دو شاخص نفتی در این ماه به ترتیب حدود 12 و 8 درصد کاهش یافته است.

عربستان سعودی روز دوشنبه گفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت - اوپک - آماده کاستن از تولید است تا نزول اخیر قیمت نفت ناشی از نگرانی های عمیق اقتصادی را کاهش دهد.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی SPA به نقل از شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی به بلومبرگ گفت که گروه موسوم به اوپک پلاس ابزار و انعطاف لازم برای مقابله با چالش ها را دارد.

ایران روز دوشنبه ایالات متحده را به تعلل در تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای 2015 متهم کرد - اتهامی که واشینگتن آن را رد می کند. آمریکا معتقد است به دلیل انعطاف‌پذیری ایران، توافق نزدیک‌تر از دو هفته پیش است.

در همین حال، اروپا به دلیل آسیب به سیستم خط لوله انتقال نفت از قزاقستان از طریق روسیه، با اختلال جدیدی در عرضه انرژی مواجه است که بر نگرانی‌ها در مورد کاهش عرضه گاز افزوده است.

پربیننده ترین خبرها