رهبر انصارالله:اولویت ما ایستادگی در برابر تجاوز است

رهبر انصارالله:اولویت ما ایستادگی در برابر تجاوز است
سه شنبه 1 شهريور 1401 - 18:26

رهبر جنبش انصارالله یمن تأکید کرد اولویت نخست ما ایستادگی در برابر تجاوزی است که آمریکا و إسرائيل پشت آن هستند. 

العالم - یمن

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در سالروز شهادت «زید بن علی» فرزند امام سجاد (ع)، تأکید کرد: نهضت زید، از نظر اخلاقی و اصولی دارای اهمیت بسیاری است.

الحوثی افزود: نهضت زید بن علی، مبتنی بر قرآن کریم و امتداد شیوه محمد اصیل بود و نهضتی به شمار می‌رفت که زید بن علی از طریق آن، در پی نجات امت اسلام از بردگی، گمراهی و وادادگی بود.

وی با بیان اینکه طغیان امویان، تمامی محرمات را زیر پا گذشت، مقدسات را از بین برد، دین اسلام را به بازی گرفت و امت اسلامی را به بردگی کشاند، تصریح کرد: نهضت زید، یک ضرورت دینی و امتداد دین اصیل اسلام بود.

رهبر جنبش انصار الله یمن گفت: اولویت نخست ما ایستادگی در برابر تجاوزی است که آمریکا و إسرائيل پشت آن هستند. هرکس ایستادگی در برابر تجاوز را اولویت نداند به این معنی است که حجم این تجاوز و اهداف آن را نادیده می گیرد. با وجود آتش بس موجود نباید تصور کنیم که جنگ به پایان رسیده است و در نتیجه به امور دیگر سرگرم شویم. از اولویات ما این است که در سایه آتش بس موقت همچنان در بالاترین سطح از آمادگی و هوشیاری در برابر همه طرح های دشمنان باشیم. من به ائتلاف متجاوز نصیحت می کنم که از آتش بس برای پایان دادن به تجاوز و محاصره استفاده کند زیرا ادامه تجاوز عواقب وخیمی برای این ائتلاف خواهد داشت.

عبدالملک درباره مشکلات ناشی از تجاوز و محاصره یمن تصریح کرد: ائتلاف متجاوز، دزدان و اشغالگران همه درآمدهای نفت و گاز یمن را غارت می کنند. بخشی از آن را نیز خائنان می دزدند. تلاش برای ایجاد جایگزین هایی برای درآمدهای نفت و گاز غارت شده تا آزاد سازی تاسیسات نفتی در سایه محاصره موجود کار آسانی نیست.

وی درباره حمایت از فلسطین هم گفت: از اولویت های ما این است که بر موضع اصولی خود در برابر قضیه فلسطین، رویارویی با عادی سازی و برقراری رابطه با آزادگان امت اسلامی ثابت قدم باشیم.

پربیننده ترین خبرها