کاخ سفید: در جنگ با روسیه، زمان علیه اوکراین است

کاخ سفید: در جنگ با روسیه، زمان علیه اوکراین است
چهارشنبه 2 شهريور 1401 - 13:47

نماینده شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه در جنگ با روسیه،‌زمان به نفع اوکراین نیست، مدعی شد که مسکو هم به‌دنبال راهکار دیپلماتیک برای پایان دادن به درگیری‌ها نیست.

العالم - امریکا

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد امروز (چهارشنبه) گفت که در عملیات روسیه در منطقه دونباس، زمان علیه اوکراین است.

کربی در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» اظهار داشت: «ما می‌دانیم که زمان به نفع اوکراین نیست. ما فوریت [کمک‌رسانی به اوکراین] را درک می‌کنیم و به تلاش برای تطبیق با آن ادامه خواهیم داد».

به گفته وی، آمریکا و متحدانش از یافتن راه‌های جدید برای کمک به اوکراین دست برنمی‌دارند و به تأمین نیازهای نظامی کی‌یف برای مقابله با عملیات روسیه ادامه می‌دهد.

این مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید در ادامه مدعی شد که واشنگتن به این نتیجه رسیده که مسکو «هیچ قصدی برای یافتن پایان دیپلماتیک» برای جنگ در اوکراین ندارد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، کربی همچنین اظهار داشت که کل دولت روسیه با برنامه‌های «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور برای گسترش دادن عملیات نظامی به مناطق خرسون و دونباس موافق است.

وی در این‌باره اضافه کرد: «به همین دلیل ما به حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای مستندسازی این خصومت‌ها و اطمینان از پاسخگویی روسیه ادامه خواهیم داد. ایالات متحده در تلاش‌ها برای مستندسازی، تحلیل و ارائه اطلاعات به دادگاه‌های بین‌المللی که باید برگزار شوند، کمک خواهد کرد».

روز گذشته سفارت آمریکا در کی‌یف با هشدار نسبت به افزایش حملات احتمالی روسیه به اوکراین در روزهای نزدیک به سالگرد «روز استقلال» اوکراین، بار دیگر از شهروندان خود خواست در صورت امکان این کشور را ترک کنند.

پیش از این نیز دولت کی‌یف برگزاری جشن‌های عمومی در پایتخت اوکراین به مناسبت سالگرد جدایی از شوروی سابق در روز چهارشنبه را به دلیل افزایش تهدیدهای حمله نظامی ممنوع کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها