اخلال هواپایه در ارتباطات پهپادی با موفقیت تمرین شد

اخلال هواپایه در ارتباطات پهپادی با موفقیت تمرین شد
چهارشنبه 2 شهريور 1401 - 17:59

در نخستین روز از رزمایش مشترک پهپادی ارتش، عملیات اخلال هواپایه و اقدامات جنگ الکترونیک در حوزه پهپادی با موفقیت اجرا شد.

العالم_ایران

به گزارش العالم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در ادامه اجرای اقدامات عملیاتی در نخستین روز از رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش، یگان‌های جنگ الکترونیک از نیروهای چهارگانه ارتش روش‌ها و راهکارهای جنگ الکترونیک را تمرین کردند.
امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی 1401 ارتش با اعلام این خبر، گفت: عملیات اخلال ارتباطی زمین پایه در ارتباط پهپاد با ایستگاه کنترل زمینی و اخلال الکترونیک بر روی پهپادهای مهاجم نیروی حمله‌ور و کنترل این پهپادها به منظور جلوگیری از نفوذ به منطقه رزمایش از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش از رزمایش بود که با موفقیت توسط نیروهای نخبه و جوان ارتش جمهوری اسلامی ایران تمرین شد.
وی افزود: همچنین در این مرحله از رزمایش مشترک پهپادی ارتش، ایجاد اختلال در ارتباط پهپادی به صورت هواپایه و توسط پهپادهای ابابیل با موفقیت اجرا شد.
امیر موسوی ادامه داد: مقابله نرم و سخت با تهدیدات متصور در عملیات پهپادی با استفاده از تجهیزات نوین جنگ الکترونیک و همچنین سامانه‌های خودحفاظتی از دیگر اقدامات صورت گرفته در نخستین روز رزمایش مشترک پهپادی ارتش بود.
سخنگوی رزمایش پهپادی ارتش با بیان اینکه طرح‌های تعریف شده در این رزمایش بر اساس برآوردهای اطلاعاتی از تهدیدهای بالقوه و مطابق با واقعیت‌های عرصه نبرد است گفت: تمامی مراحل این رزمایش با نظارت قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) انجام می‌شود.
وی افزود: حضور کارکنان نخبه در مراحل مختلف این رزمایش از طرح ریزی و اجرا تا استفاده از خلبانان جوان و همچنین طراحی و ساخت طیف گسترده ای از هواگرد های بدون سرنشین به صورت بومی از عناصر اصلی شکل‌گیری قدرت پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که امروز توانسته در کانون توجه‌ها قرار گیرد و دشمن را به ترس و واهمه از قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران وادار کند.
امیر دریادار موسوی، برقراری امنیت منطقه با تکیه بر توان کشورهای منطقه و برگرفته از اصل «همه با هم» در برقراری صلح بدون نیاز به حضور بیگانگان، اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای برقراری و حفظ صلح در منطقه، بی اثر جلوه دادن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران با بهره‌مندی از سلاح‌ها و تجهیزات بومی و نمایش علمی و اقتدار ارتش در دفاع از میهن اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها