وزیر بهداشت :

ایران جزء ۶ کشور برتر دنیا در زمینه مقابله با کرونا است

ایران جزء ۶ کشور برتر دنیا در زمینه مقابله با کرونا است
جمعه 4 شهريور 1401 - 20:31

نماینده ویژه رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بنا به اذعان سازمان های بین المللی ایران جزء ۶ کشور برتر دنیا در زمینه مقابله با ویروس منحوس کرونا بوده است.

العالم - ایران

بهرام عین اللهی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: در یک سال گذشته دولت سیزدهم موفق به کاهش ۱۳ برابری مرگ و میر کرونا با تزریق واکسن شده است.
وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۱۱ هزار مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در کشور وجود داشته که این تعداد در یک سال مشابه قبل از آن در دولت گذشته ۱۳۲ هزار نفر بوده است.
وی ادامه داد: در یکسال گذشته ۶ مرکز تولید واکسن به کمک دانشمندان کشور ایجاد و ۱۵۳ میلیون واحد واکسن تولید شده است.
وزیر بهداشت اعلام کرد: ۹۶ درصد مردم ایران دُز اول، ۸۶ درصد دُز دوم و ۵۵ درصد مردم دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
عین‌اللهی خاطرنشان کرد: اکنون ۵۰ میلیون دُز واکسن کرونا به صورت ذخیره در کشور داریم و در آینده نیز آمادگی کامل وجود دارد که در مقابل هر تهدید بیولوژیکی مقابله مناسب را داشته باشیم.
وزیر بهداشت و درمان یادآور شد: اکنون نیز آماده صادرات واکسن به کشورهای جهان هستیم البته پیش از این نیز به کشور ونزوئلا واکسن کرونا صادر شده است.
وی افزود: دولت سیزدهم بر مبنای عدالت و تعالی نظام سلامت گام برمی دارد و به کمک مجلس انقلابی ۶ هزار میلیارد تومان در جهت بیمه همگانی تخصیص یافته است.
وی ادامه داد: تخصیص اعتبار برای بیماران خاص امسال با تلاش مجلس شورای اسلامی و با تخصیص پنج هزار میلیارد تومان محقق شده و تشکیل صندوق بیماران خاص نیز در هیئت دولت به تصویب رسید.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به موضوع جوانی جمعیت و لزوم توجه به آن گفت: رشد جوانی جمعیت اکنون یک درصد است که راضی کننده نیست . بر این اساس ۶ تا هفت سال مهلت داریم جمعیت خود را افزایش دهیم تا کشور دچار مشکل نشود بر این اساس مجلس هم قانون جوانی جمعیت را تصویب کرده است در وزارتخانه نیز موظف هستیم قرارگاه جوانی جمعیت را تشکیل بدهیم.
وی با بیان اینکه ۳.۵ میلیون نفر در کشور نابارور هستند، گفت: با تصویب هیئت دولت ۹۰ درصد هزینه های درمان ناباوری در مراکز دولتی و ۷۰ درصد در مراکز غیردولتی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.
وی با اشاره به دیگر خدمات دولت و وزارت بهداشت و درمان در یک سال گذشته، گفت: خدمات دارویار برای حمایت از محرومان طراحی شده است که البته مبارزه با فساد، مردمی بودن و جهادی کار کردن سرمشق دولت سیزدهم قرار گرفته است.

عین الهی همچنین اظهار کرد: پیش از آغاز دولت سیزدهم شیوع کرونا و فشارهای تحریم شرایط سختی برای کشور تحمیل کرد و پس از آغاز به کار دولت سیزدهم با صحبت هایی که با سازمان های بین المللی و بهداشت جهانی داشتیم مبنی بر اینکه با تحریم مالی و بانک ها در واقع امکان تبادل دارو و درمان نیز عملاً وجود ندارد، موضوع تحریم دارو و درمان مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: با آغاز دولت آیت الله رئیسی و هم افزایی های انجام شده در هفته اول ۱۰ میلیون دُز واکسن در کشور تامین و تزریق شد و در ادامه سیل واکسن برای ایجاد ایمنی در مردم به کشور سرازیر شد.
وی ادامه داد: با کمک نهادهای انقلابی، بسیج، سپاه و هلال احمر تزریق واکسن سرعت گرفت و رکورد یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز تزریق در روز ثبت شد .
وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سابقه تاریخی آذربایجان گفت: آذربایجان شرقی تاریخ ساز بوده و توانسته تاریخ را شکل دهد طوری که در کشور پرافتخارترین استان بوده است.
عین الهی افزود: در جنگ هشت ساله نیز آذربایجان خود را نشان داد البته دشمن نیز در ۴۳ سال گذشته تمام تلاش خود را انجام داده تا با قائله ها و فرقه های مختلف انقلاب را شکست دهد .

وی گفت: علت آغاز هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نیز همین نتیجه نگرفتن دشمن از نقشه های خود بوده است ولی مردم ایران همواره ایستادگی کردند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دشمنان پس از آن تحریم ها را آغاز کردند تا فشار را بر مردم افزایش دهند و با پیش آمدن کرونا ناجوانمردانه فشار تحریم ها را افزایش دادند ولی نتوانستند مردم را شکست دهند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها