حضور ۲۰ هزار نیروی امنیتی برای تأمین امنیت پیاده‌روی اربعین

حضور ۲۰ هزار نیروی امنیتی برای تأمین امنیت پیاده‌روی اربعین
شنبه 5 شهريور 1401 - 13:17

اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی ارتش عراق در استان کربلا از حضور ۲۰ هزار نیروی امنیتی برای تأمین امنیت پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) خبر داد.

العالم - عراق

سرهنگ «فاهم الکریطی» مدیر اداره اطلاع‌رسانی ارتش عراق در فرماندهی «عملیات کربلا» امروز (شنبه) در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها از مشارکت ۲۰ هزار نیروی امنیتی و نظامی برای تأمین امنیت زائران اربعین امام حسین (علیه السلام) خبر داد.

وی گفت: در طرح تأمین امنیت پیاده‌روی اربعین، از جنگنده‌ها و بالگردهای ارتش، پهپادها و دوربین‌های حرارتی نیز استفاده می‌شود. به گفته وی نیروهای ارتش از چندی پیش عملیات پاکسازی و تأمین امنیت مناطق اطراف کربلا تا صحرای الانبار را آغاز کرده‌اند.

سرهنگ «فاهم الکریطی» در ادامه گفت: نیروهای نظامی و امنیتی علاوه بر تأمین امنیت راهها در امر ارائه خدمات به زائران نیز فعالیت خواهند کرد.

الکریطی با اشاره به اینکه «طرح امنیتی برای امسال کارآمدتر خواهد بود»، گفت: «هدف عملیات امنیتی، حفظ پایداری امنیت و ثبات و جلوگیری از نفوذ افراد تحت تعقیب و عناصر تروریستی به منطقه از طریق مناطق بیابانی اطراف است.»

از سوی دیگر «علی الحمدانی» فرماندهی عملیات «فرات مرکزی» در سازمان الحشد الشعبی نیز گفت که این نهاد نظامی-مردمی در هماهنگی با فرماندهی ارتش و پلیس در تأمین امنیت مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) مشارکت خواهد کرد.

به گفته وی الحشدالشعبی اقدام به نصب ۱۲ دوربین حرارتی با برد ۳۵ کیلومتری و استفاده از پهپادهایی با برد ۱۵۰ کیلومتر و ۳۰ کیلومتر خواهد کرد و همچنین نیروهای این سازمان در اغلب محورها مستقر خواهند شد تا علاوه بر تأمین امنیت، به ارائه خدمات به زوار نیز بپردازند.

در این راستا سازمان اطلاعات عراق در تاریخ ۲۳ مرداد از کشف یک مخفیگاه تروریست‌های داعش به همراه مواد منفجره در شمال استان بابل خبر داد و اعلام کرد که تروریست‌ها قصد عملیات تروریستی در مراسم اربعین حسینی (ع) را داشتند. در تاریخ ۱۸ مرداد ماه نیز ارتش عراق، از خنثی کردن یک عملیات تروریستی علیه زائران حسینی (ع) در استان دیالی خبر داده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها