عضوگیری زنان یمنی به دست امارات در سقطری

عضوگیری زنان یمنی به دست امارات در سقطری
شنبه 5 شهريور 1401 - 13:36

اقدام امارات در عضوگیری از میان زنان در سقطری یمن و آموزش آنها در ابوظبی به دست افسران مختلف از جمله افسران اسرائیلی، خشم یمنی‌ها را برانگیخته است.

العالم - یمن

منابع محلی در سقطری یمن اعلام کردند، ابوظبی مراکزی ویژه عضوگیری از میان زنان سقطری یمن و آموزش آنها باز کرده و شرط سنی ۱۵ تا ۲۲ سال برای آنها گذاشته است.

بر اساس گزارش «المسیره»، عضوگیری از این زنان و فرستادن آنها به ابوظبی برای آموزش، خشم اهالی سقطری را برانگیخته و آنها را هدف گرفتن واضح زنان یمنی‌ توصیف کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، امارات پیش‌تر نیز اقدام به عضوگیری از میان زنان در سقطری کرده و این سومین بار است که این کار را انجام می‎دهد. زنان مذکو برای آموزش به دست افسرانی از تابعیت‌های مختلف از جمله افسران اسرائیلی به ابوظبی فرستاده می‌شوند.

اخیرا، «رشاد محمد العلیمی» رئیس شورای ریاستی یمن اخیرا فردی به نام «رأفت الثقلی» نزدیک به امارات را به عنوان فرماندار مجمع‌الجزائر سقطری تعیین کرد.

این انتصاب موجی از خشم در میان یمنی‌ها به راه انداخته و کاربران شبکه‌های اجتماعی، این اقدام را به منزله واگذاری حاکمیت یمن در سقطری و مشروعیت بخشی به «اشغالگری امارات» دانسته‌اند.

فعال سیاسی «سالم بخیت المهری» این اقدام العلیمی را فاجعه‌بار خواند. نویسنده و تحلیلگر یمنی «عباس الضالعی» نیز گفت، شورای ریاستی، تصمیم‌های ابلاغ شده از سوی افسران اماراتی و سعودی را اجرا می‌کند و مستقل نیست.

روزنامه نگار یمنی «صدام الکمالی» نیز اعلام کرد، تعیین یک فرد وابسته به امارات به عنوان فرماندار سقطری، تثبیت اشغالگری است.

از سوی دیگر، امارات برای راه‌اندازی یک باند فرودگاهی ویژه بالگردهای شناسایی و تهاجمی، مهندسان و خلبان‌های خارجی از جمله اسرائیلی را وارد سقطری یمن کرده است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها