روسیه: اوکراین اطراف نیروگاه زاپروژیا را گلوله باران کرد

روسیه: اوکراین اطراف نیروگاه زاپروژیا را گلوله باران کرد
شنبه 5 شهريور 1401 - 19:25

خبرگزاری رویترز نوشت: وزارت دفاع روسیه امروز شنبه گفت نیروهای اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته، سه بار منطقه اطراف نیروگاه هسته ای زاپروژیا را گلوله باران کرده اند.

العالم - اروپا

خبرگزاری روسیتر نوشت: روسیه و اوکراین یکدیگر را به گلوله باران اطراف منطقه محل استقرار نیروگاه هسته ای زاپروژیا متهم کرده اند.

روز پنجشنبه آتش سوزی در گودال های خاکستر یک نیروگاه زغال سنگ در نزدیکی این نیروگاه باعث قطع موقت برق در این نیروگاه شد.

روسیتر افزود: این خبرگزاری نمی تواند گزارش های میدانی، درباره ادعای روسیه در خصوص سه بار گلوله باران منطقه اطراف این نیروگاه در ۲۴ ساعت گذشته از سوی نیروهای اوکراینی را تایید کند.

مقامات کی یف از پاسخ فوری به این اتهام خودداری کرده اند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز جمعه با اشاره به قطعی برق در بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا هشدار داد: جهان در یک قدمی فاجعه هسته ای قرار دارد.

از سوی دیگر، «ولادیمیر روگوف» مقام منصوب دولت روسیه در شهر «انرهودار» که نیروگاه زاپروژیا در آن واقع شده، ارتش اوکراین را مسئول آتش سوزی در جنگل های نزدیک این نیروگاه دانست و گفت برق شهرهای اطراف این منطقه نیز برای چند ساعت قطع شد.

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، پیشتر در نشست شورای امنیت سازمان ملل هشدار داده بود: وضعیت داخل و اطراف بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا شدیدا نگران کننده است. شرایط در مرحله هشدار است و هرگونه اقدامی که ممکن است ایمنی و امنیت این نیروگاه هسته ای را به خطر بیندازد، غیر قابل قبول است.

پربیننده ترین خبرها