سازمان جهانی بهداشت: یک میلیون نفر در سال 2022 بر اثر کرونا جان باختند

سازمان جهانی بهداشت: یک میلیون نفر در سال 2022 بر اثر کرونا جان باختند
شنبه 5 شهريور 1401 - 19:36

طبق اعلام یک مقام سازمان جهانی بهداشت، تاکنون یک میلیون فوت ناشی از کرونا در جهان در سال 2022 ثبت شده است.

العالم - آمریکا
رئیس حوزه کووید سازمان جهانی بهداشت جمعه گفت که زمان بررسی واقعیت درباره این ویروس پس از یک میلیون مرگ ناشی از این بیماری در سال جاری فرا رسیده است.

«ماریا ون کرخوف» سرپرست فنی کووید-۱۹ سازمان جهانی بهداشت گفت که این تلفات «غم‌انگیز» است زیرا آزمایش‌ها، درمان‌ها، واکسن‌ها و تدابیر بهداشت عمومی برای کنترل این بیماری، همگی در دسترس هستند.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، او در یک برنامه زنده در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی سازمان جهانی بهداشت گفت: با توجه به اینکه در سومین سال شیوع همه‌گیری هستیم، با توجه به اینکه ابزارهایی داریم که واقعاً می‌توانند از این مرگ‌ها جلوگیری کنند، بسیار غم‌انگیزتر است.

وی افزود: بسیاری از ما نسبت به اعداد بی‌حس شده‌ایم. ما به بررسی واقعیت نیاز داریم. واقعاً باید وضعیت خود را بررسی کنیم. نباید در موقعیتی باشیم که هر هفته ۱۴۰۰۰ یا ۱۵۰۰۰ نفر بمیرند.

طبق این گزارش، این مقام سازمان جهانی بهداشت اصرار داشت که همه‌گیری تمام نشده، اما می‌توان به آن در زمانی که مردم به زندگی روزمره خود ادامه دهند، پایان داد. وی اظهار داشت: فقط باید کمی بیشتر به این موضوع فکر کنیم و کمی مراقب باشیم. بسیاری از مردم در مورد زندگی با کووید صحبت می‌کنند. اما ما باید با آن مسئولانه زندگی کنیم. یک میلیون مرگ در سال جاری زندگی با کووید نیست. داشتن ۱۵۰۰۰ مرگ در هفته، زندگی مسئولانه با کووید-۱۹ نیست.

از زمانی که این ویروس برای اولین بار در چین در اواخر سال ۲۰۱۹ شناسایی شد، نزدیک به شش میلیون و ۴۵۰ هزار مرگ به سازمان جهانی بهداشت گزارش شده است. بیش از ۵.۳ میلیون مورد جدید ابتلا هفته گذشته به آژانس بهداشت سازمان ملل گزارش شد.

ون کرخوف گفت: این اعداد بسیار بزرگی هستند و این یک دست‌کم‌گرفتن است، با توجه به این که آزمایش‌های خانگی در داده‌های نظارتی منعکس نشده است. ما شاهد این هستیم که این ویروس واقعاً به شدت در سراسر جهان در حال گردش است. متاسفانه ویروس از بین نمی‌رود.

فارس

پربیننده ترین خبرها