واکاوی دور جدید درگیری‌های لیبی در گفت وگو با العالم

واکاوی دور جدید درگیری‌های لیبی در گفت وگو با العالم
شنبه 5 شهريور 1401 - 20:34

روزنامه‌نگار لیبیایی ساکن طبرق می گوید نزاع طرفین قدرت، از دلایل بروز دور جدید بحران و درگیری های خونین در این کشور است.

العالم- لیبی

محمد شحاد، روزنامه‌نگار ساکن طبرق در گفت‌وگو با تلویزیون العالم اظهار داشت: طرابلس ( پایتخت لیبی) هدف بسیار استراتژیک برای دولت وحدت ملی به ریاست الدبیبه و دولت مکلف به ریاست فتحی پاشاغا، محسوب می‌شود، و لذا می‌توان از دلایل اصلی وخیم شدن اوضاع در طرابلس تلاش برای سیطره به این شهر باشد.

درگیری لیبیاین کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه کشور فعالی در پرونده و بحران لیبی نقش‌آفرین نیست، خاطرنشان کرد بازگشت رئیس شورای ریاستی لیبی از تونس می‌تواند اوضاع را تغییر دهد.

او با اشاره به نقش منفی قدرت‌های خارجی، خاطرنشان کرد: پیامدهای واقعی ناشی از درگیری‌های مسلحانه، غیرنظامیان را تهدید می‌کند.

منابع رسانه‌ای در لیبی امروز اعلام کردند در جریان دور جدید درگیری‌ها در پایتخت میان نیروهای پشتیبانی از ثبات و امنیت این کشور با نیروهای تیپ ۷۷ به فرماندهی میثم التاجوری، تا کنون دست‌کم ۷ نفر کشته و ۳۱ نفر زخمی شدند. در همین حال، شهردار پایتخت لیبی با اشاره به اینکه وضعیت در چندین منطقه از طرابلس فاجعه‌بار است، گفت: درگیری‌ها در این شهر همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها