رئیس آسترازنکا:

مطمئن نیستم واکسن‌های تقویتی سالانه کووید-19 راهکار مناسبی برای استفاده از منابع موجود باشد

مطمئن نیستم واکسن‌های تقویتی سالانه کووید-19 راهکار مناسبی برای استفاده از منابع موجود باشد
يکشنبه 6 شهريور 1401 - 09:10

اظهارات پاسکال سوریوت در حالی مطرح می شود که بیشتر متخصصان، دریافت واکسن‌های یادآور را همچنان بهترین راهکار مبارزه با ابتلای شدید به ویروس کرونا و بیماری کووید-19 می‌دانند.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری پی‌ای میدیا، رئیس شرکت داروسازی آسترازنکا می گوید مطمئن نیست واکسن‌های یادآور و تقویت‌کننده سالانه کووید-19 برای افراد سالم، استفاده مناسبی از منابع موجود باشد.
تزریق یک واکسن تقویت‌کننده جدید ماه آینده به همه افراد بالای 50 سال در انگلستان و همچنین افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند ارائه می‌شود تا محافظت در برابر موج‌های آتی ابتلا را افزایش دهد.
پاسکال سوریوت، مدیر اجرایی آسترازنکا می گوید معتقد است بیشتر جمعیت واکسینه شده در این مرحله «ایمنی بنیادی در برابر ابتلای شدید» دارند.
او در مصاحبه‌ای با نشریه تلگراف گفت: «افرادی که سالم هستند - به خصوص اگر جوان باشند، واکسینه شده‌اند، قبلاً تقویت کننده و واکسن یادآور دریافت کرده اند، و مطمئن نیستم که تجویز یک یادآور جدید، واقعاً استفاده خوبی از منابع باشد.»
سوریت گفت که «مصونیت پایه‌ای مدتی طولانی طول می کشد، ... ما نمی دانیم مدت آن یک سال، دو سال، یا سه سال است. من فکر می کنم بیش از یک سال باشد.»
او در مورد ارائه تقویت‌کننده‌های سالانه گفت: «مطمئن نیستم که این راهکار، استفاده مناسبی از منابع و پول باشد زیرا بیشتر افرادی که اکنون به آن (کرونا) مبتلا می‌شوند، در صورت ابتلا به کووید فقط علائم (خفیفی) خواهند داشت.»
این در حالی است که بیشتر متخصصان، دریافت 6 ماهه و 1 ساله واکسن‌های یادآور را همچنان بهترین راهکار مبارزه با ابتلای شدید به ویروس کرونا و بیماری کووید-19 می‌دانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها