طالبان: پاکستان مجوز استفاده پهپادهای آمریکایی از حریم هوایی این کشور را صادر کرده است

طالبان: پاکستان مجوز استفاده پهپادهای آمریکایی از حریم هوایی این کشور را صادر کرده است
يکشنبه 6 شهريور 1401 - 14:22

طالبان پاکستان را متهم کرد به هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی اجازه استفاده از حریم هوایی این کشور را داده است.

العالم - آسیا

به نقل از رویترز، سرپرست وزارت دفاع طالبان روز یکشنبه گفت پاکستان به هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی اجازه داده است تا از حریم هوایی این کشور برای دسترسی به افغانستان استفاده کنند؛ اتهامی که پاکستان به تازگی و پس از حمله هوایی ایالات متحده در کابل آن را رد کرده است.

ملا محمد یعقوب، سرپرست وزارت دفاع در یک کنفرانس خبری در کابل به خبرنگاران گفت هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی از طریق پاکستان وارد افغانستان شده اند.

وی گفت: «بر اساس اطلاعات ما، هواپیماهای بدون سرنشین از طریق پاکستان به افغانستان وارد می‌شوند و از حریم هوایی پاکستان استفاده می‌کنند. ما از پاکستان می‌خواهیم که از حریم هوایی‌اش علیه ما استفاده نکند.»

وزارت خارجه پاکستان فورا به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

مقامات پاکستانی دست داشتن در حمله هواپیمای بدون سرنشینی را که ایالات متحده گفته است در ماه ژوئیه در کابل به وسیله آن، ایمن الظواهری رهبر القاعده کشته شده است، رد کرده اند.

اظهارات یعقوب می تواند تنش بین این دو کشور همسایه را در زمانی که طالبانِ افغانستان میانجیگری مذاکرات بین پاکستان و یک گروه شبه نظامی طالبانِ پاکستانی را بر عهده دارد، تشدید کند. افغانستان همچنین به شدت به تجارت با پاکستان متکی است زیرا این کشور با بحران اقتصادی مواجه است.

طالبان می گوید در حال بررسی حمله هوایی ماه ژوئیه است و جسد رهبر القاعده را پیدا نکرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها