سخنگوی طالبان: به حقابه ایران متعهدیم/ دامن زدن به برخی مشکلات مرزی با همسایگان نتیجه دسیسه بیگانگان است

سخنگوی طالبان: به حقابه ایران متعهدیم/ دامن زدن به برخی مشکلات مرزی با همسایگان نتیجه دسیسه بیگانگان است
جمعه 4 شهريور 1401 - 12:14

سخنگوی طالبان با تاکید بر تامین حقابه ایران، گفت: برخی از مشکلات مرزی با همسایگان افغانستان در نتیجه دسیسه بیگانگان دامن زده می‌شود تا بین کشورها تنش ایجاد کنند.

العالم - آسیا

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در نشستی با خبرنگاران اظهارداشت: بیگانگان برای ایجاد تنش میان افغانستان و همسایگانش به برخی از مشکلات مرزی دامن می‌زنند تا تنش ایجاد شود.

وی افزود: مقامات افغانستان تلاش کردند تا مسائل جزئی در مرزها به مشکلات بزرگتر تبدیل نشود و البته کشورهای همسایه نیز با خونسردی برخورد کرده‌اند تا مسائل منطقی حل شود.

مجاهد درباره حقابه ایران نیز گفت: در این اواخر که بارندگی‌ها افزایش یافته است، دریچه‌های سد کمال خان باز شد تا مردم نیمروز و هم مردم ایران از آن بهرمند شوند.

سخنگوی طالبان در ادامه تاکید کرد: ما به معاهده حقابه هیرمند که در سال 1351 بین ایران و افغانستان امضا شد همچنان متعهد هستیم.

وی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تحریم‌ها، تصریح کرد: از سازمان ملل نباید استفاده ابزاری شود. ما زمانی با کشورهای جهان می‌توانیم زندگی کنیم که تحت فشار قرار نگیریم.

مجاهد ادامه داد: تمدید نشدن معافیت سفر‌های مقامات کنونی افغانستان پیامد‌های ناگواری برای مردم افغانستان دارد و مسئولیت آن به عهده جامعه جهانی است.

سخنگوی طالبان درباره گشت زنی پهپادها در آسمان افغانستان نیز گفت: این هواپیماهای بدون سرنشین متعلق به آمریکا است و ما درباره این موضوع گفتگو خواهیم کرد.

وی همچنین درباره سیلاب‌های اخیر افغانستان نیز گفت: اگر دامنه سیلاب ها گسترش یابد، توان مهار مشکلات آن را نداریم، بنابراین جامعه جهانی باید به افغاسنتان کمک کند.

ذبیح الله مجاهد اظهارکرد: در یک ماه اخیر بر اثر جاری شدن سیل 182 تن جان باخته و 250 نفر زخمی شده‌اند و 3 هزار و 919 منزل مسکونی به طور کامل یا نسبی تخریب شده است.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها