در دیدار با رئیس شورای عالی قضایی عراق؛

الکاظمی: دولت آماده حمایت از قضات است

الکاظمی: دولت آماده حمایت از قضات است
يکشنبه 6 شهريور 1401 - 17:44

نخست‌وزیر عراق در دیدار با رئیس شورای عالی قضایی این کشور، بر حمایت دولتش از قضات تاکید کرد.

العالم - عراق

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق امروز (یک‌شنبه)، با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی این کشور دیدار و بر آمادگی دولت در حمایت از قضات تاکید کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، مصطفی الکاظمی امروز با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی دیدار کرد؛ در این دیدار «جاسم محمد عبود» رئیس دادگاه فدرال عراق و چند تن دیگر از قضات این دادگاه نیز حضور داشتند.

نخست‌وزیر عراق از عملکرد قوه قضاییه در رخدادهای تحت صلاحیتش قدردانی، و «آمادگی دولت را برای ارائه هر آنچه که از قضات حمایت می‌کند تا آنها را قادر به انجام وظایف ملی خود در بهترین شرایط کند» اعلام کرد.

روز سه شنبه هفته گذشته شورای عالی قضایی عراق در پی تجمع حامیان «سید مقتدی الصدر» در مقابل ساختمان این نهاد با هدف فشارآوردن به اعضای شورا برای انحلال پارلمان این کشور، تصمیم به تعلیق کار خود، دادگاه‌های تابعه و دادگاه فدرال گرفت.

شورای عالی سیاسی این کشور امروز بعد از تصویب این موضوع، بیانیه‌ای منتشر و در آن خاطرنشان کرد: «ما دولت و جریان سیاسی پشت این تجمع را مسئول عواقب و تبعات قانونی این اقدام می‌دانیم».

همان روز (سه‌شنبه هفته گذشته)، رسانه‌های عراقی گزارش داده بودند که بعد از حمله به پارلمان، آشوبگران حامی جریان صدر، به سوی ساختمان شورای عالی قضایی عراق در منطقه سبز حرکت کرده و دست به اعتراض علیه این عالی‌ترین نهاد قضایی عراق زدند.

این در حالی است که هفته قبلش، شورای عالی قضایی عراق در بیانیه‌ای پاسخش به درخواست جریان صدر برای انحلال پارلمان این کشور را اعلام کرد. این نهاد قضایی تصریح کرده بود که صلاحیت قدرت انحلال مجلس نمایندگان را ندارد و از همه احزاب خواست که قوه قضائیه را وارد خصومت‌ها و رقابت‌های سیاسی خود نکنند.

پربیننده ترین خبرها