تاکید رئیس جمهوری عراق بر گفت و گو برای برون رفت از بحران

تاکید رئیس جمهوری عراق بر گفت و گو برای برون رفت از بحران
يکشنبه 6 شهريور 1401 - 18:10

رئیس جمهوری عراق بر گفت و گو میان همه جریان ها برای برون رفت از بحران کنونی تاکید کرد.

العالم_عراق

برپایه گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، برهم صالح روز یکشنبه در دیدار جنین پلاسخارت نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق خواستار درپیش گرفتن گفت و گو به منظور برون رفت از بحران و رسیدن به نتایج مطلوب برای مقابله با چالش ها تاکید کرد.
وی گفت: گفت و گوها تا رسیدن به نتیجه مطلوب که تضمین کننده امنیت و ثبات و تحقق خواسته های شهروندان باشد ضروری است.
در این دیدار اوضاع سیاسی عراق و راه های خروج از بحران کنونی مورد بررسی قرار گرفت.
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز روز یکشنبه با فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار و گفت و گو کرد.
شورای عالی قضایی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که این دیدار به میزبانی فائق زیدان برگزار شده است ولی جزییات این دیدار منتشر نشده است.
انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در دهم اکتبر ۲۰۲۱ (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) برگزار شد که جریان‌های سیاسی این کشور به دلیل اختلاف‌های سیاسی تاکنون و با وجود گذشت ۱۰ ماه از برگزاری این رویداد نتوانسته‌اند دولت جدید را تشکیل دهند.
تحصن هواداران مقتدی صدر رهبر جریان صدر در داخل ساختمان و اطراف پارلمان در منطقه سبز بغداد از چندی پیش موجب شده تا سایر جریان‌های سیاسی و مسئولان عراق در هفته‌های اخیر موضع‌گیری کرده و با توجه به حساسیت شرایط این کشور خواهان خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو شوند و بر لزوم حفاظت از نهادهای قانونی این کشور تاکید کرده و از مقتدا صدر بخواهند تا با چارچوب هماهنگی وارد گفت و گو شود اما این جریان همچنان بر موضع خود و عدم مذاکره اصرار می‌ورزد.
چارچوب هماهنگی شیعی عراق حمایت خود را از مسیر قانون اساسی برای رسیدگی و حل بحران‌های سیاسی این کشور و دستیابی به منافع مردم عراق از جمله انتخابات زودهنگام پس از تحقق اجماع ملی و ایجاد فضای امن، اعلام کرده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها