شرایط اسفناک زندان‌های رژیم صهیونیستی؛ راه‌حل اسرا فلسطینی برای رهایی از این شرایط

شرایط اسفناک زندان‌های رژیم صهیونیستی؛ راه‌حل اسرا فلسطینی برای رهایی از این شرایط
يکشنبه 6 شهريور 1401 - 21:49

چه بسیار افرادی نظیر خلیل‌ عواوده در زندان‌های رژیم اشغالگر بسر می برند و چه بسیار زندان هایی که شاهد تجاوزگری‌های زندانبانان صهیونیستی و شاهد نقض قوانین بین الملل هستند؛ حال آنکه جامعه بین الملل در مقابل این حجم از تجاوزات سکوت اختیار کرده است.

العالم ـ کشکول

خلیل عواوده اسیر فلسطینی، در زندان های رژیم اشغالگر تحت بازداشت است؛ او اعتصاب غذای نامحدود خود را در تاریخ 7/2/2020 از سرگرفت؛ پس از آنکه مقامات اسراییلی توافق صورت گرفته برای آزادی وی در تاریخ 26 ژوئن گذشته را نقض کردند، عواوده در فعالیت‌های داوطلبانه بسیاری مشارکت داشته است، او اسیر آزاد شده است و حدود 13 سال را در زندان‌های اسراییلی سپری کرده است.

عواوده الگوی یک اسیر فلسطینی است که در برابر اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی ایستاد؛ او در این راه تنها نیست؛ باشگاه اسرای فلسطینی نیز اخیرا در واکنش به اقدام مدیریت زندانهای اسراییلی در زیر پاگذاشتن توافقات صورت گرفته با اسیران فلسطینی در ماه مارس گذشته، مبارزات و فعالیتهای خود را از سرگرفت، باشگاه اسرای فلسطینی هیات‌های سازمانی را منحل کرد و در ابتدای ماه سپتامبر آتی با مشارکت هزار اسیر اعتصاب غذای نامحدود را آغاز خواهد کرد.

با منحل کردن هیات‌های سازمانی اسیران، مدیریت زندان‌های اسراییلی ناچار خواهد شد تا با اسیران به صورت فردی و نه سازمانی برخورد کند، این امر سبب خواهد شد تا زندان‌های اسراییلی همواره در حالت آماده باش و دائما در حال نگرانی باشند.

رژیم اشغالگر حدود 4 هزار و 550 فلسطینی از جمله 31 زن، 175 کودک و 500 بیمار را تحت بازداشت درآورده است؛ از این تعداد، حدودا 700 نفر تحت بازداشت اداری (بدون محاکمه) هستند.

"زاهر جبارین" مسئول دفتر اسرا و شهدا و مجروحان در جنبش حماس گفت: جنبش حماس تمام تلاش خود را برای آزادی اسیران به هر شیوه بکار خواهد گرفت و اسیران را در نبرد خود علیه مدیریت زندان‌های اشغالگران تنها نخواهد گذاشت.

رژیم اشغالگر که با پرونده مبادله اسیران در عرصه رسانه‌ای تعامل می کند بدون آنکه هیچ تغییر قابل ملاحظه‌ای در این خصوص رخ دهد؛ دیگر اقدامات دروغین و جعلی اش نمی تواند درد و رنج اسیران را تسکین بخشد.

مقامات صهیونیستی همچنان از عمل به توافقات و تفاهمات صورت گرفته با مسئولان جنبش اسیران فلسطینی در مارس گذشته شانه خالی می کنند.

کمیته عالی اضطراری اسرای فلسطینی تاکید کرد که به دنبال عنادورزی رژیم اشغالگر در زیر پاگذاشتن توافقات قبلی، اقدامات خود را تشدید خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی در واقع با این دست اقدامات می خواهد بر شکست فاجعه بار خود در عملیات تونل آزادی در سال گذشته سرپوش بگذارد؛ با آنکه این عملیات فقط دو هفته به طول انجامید اما یک شکست سنگین امنیتی برای رژیم اشغالگر به بار آورد.

کمیته عالی اضطراری اسرای فلسطینی از ملت فلسطین خواست تا با برگزاری تجمع‌هایی در مقابل نهادهای بین المللی از اسرا حمایت کنند، مسلم است که برای نجات اسیران و پایان دادن به مشکلات و سختی های آنها در زندان های اسراییلی، اعمال فشار علیه این رژیم صهیونیستی امری بسیار ضروری است.

پربیننده ترین خبرها