نخست‌وزیر لیبی: عاملان حمله به طرابلس را مجازات می‌کنیم

نخست‌وزیر لیبی: عاملان حمله به طرابلس را مجازات می‌کنیم
دوشنبه 7 شهريور 1401 - 06:20

نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی با دادن وعده تعقیب و مجازات عاملان حملات روز شنبه به طرابلس، گفت آنها حمله وحشیانه‌ای را علیه پایتخت کشور خودشان انجام دادند.

العالم - لیبی

«عبدالحمید الدبیبه» نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی شامگاه یکشنبه وعده داد که عاملان حمله روز شنبه به طرابلس را مجازات خواهد کرد.

الدبیبه طی سخنرانی تلویزیونی گفت: «برای همه کسانی که در حملات وحشیانه به طرابلس و حومه آن جان باختند، آرزوی رحمت و مغفرت داریم».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی درباره درگیری‌های روز شنبه در طرابلس توضیح داد: «بدبختی امروز ما این است که چگونه برخی از ما به این سطح از تبهکاری روی آورده‌اند. آنها حمله وحشیانه‌ای را علیه پایتخت کشور خودشان انجام دادند و از آن حملات نیز حمایت کردند».

نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی با دادن وعده تعقیب و مجازات عاملان حملات روز شنبه به طرابلس، اظهار داشت: «دولت، تدابیر مختلفی را در نظر گرفته که اولین آن، محاکمه همه کسانی است که در حملات [به طرابلس] دست داشتند».

طبق این گزارش، الدبیبه در ادامه تصریح کرد: «دلیل شکست انتخابات، سازوکار استینافی است که راه‌اندازی شد. بیایید همه [از قدرت کنار] برویم اما از طریق انتخابات. ما به جنگ و تداوم درگیری‌ها خیر و به برگزاری انتخابات بله می‌گوییم».

روز شنبه بود که منابع لیبیایی از درگیری مسلحانه بین نیروهای وابسته به «فتحی پاشاغا» نخست وزیری که از سوی پارلمان برای تشکیل دولت مأمور شده و نیز نیروهای وابسته به الدبیبه خبر دادند.

وزارت بهداشت دولت وحدت ملی لیبی روز یکشنبه اعلام کرد تلفات درگیری‌ها در طرابلس به ۳۲ کشته و ۱۵۹ زخمی افزایش یافته است.

الدبیبه شامگاه شنبه نیز با بیان اینکه برخی طرف‌ها نمی‌خواهند طرابلس روی آرامش ببیند، گفت تنها راهکار پایان بحران این کشور انتخابات است، نه جنگ.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها