خبرنگار العالم گزارش داد؛

کناره گیری صدر و ابهام در آینده عراق/ تلاش های مقتدی صدر به بن بست رسیده بود/ ادامه دور تازه تجمع صدری ها/ تظاهرکنندگان وارد کاخ ریاست جمهوری شدند

دوشنبه 7 شهريور 1401 - 16:20

خبرنگار العالم گفت تصمیم مقتدی صدر به کناره گیری از فعالیت سیاسی به آشوب بیشتر یا به آرامش اوضاع منجر خواهد شد.

العالم _ عراق

خبرنگار شبکه العالم در عراق تصمیم مقتدی صدر رهبر جریان صدری عراق را به کناره گیری کلی و تعطیلی سازمان های وابسته به این جریان ناگهانی و شوکی به عملیات سیاسی در عراق دانست و گفت ممکن است انگیزه های شرعی و دینی پشت کناره گیری مقتدی صدر باشد.

خبرنگار العالم افزود به نظر می رسد تلاش های مقتدی صدر به بن بست رسیده بود و به همین علت چنین تصمیمی گرفت.

خبرنگار العالم تاکید کرد تصمیم مقتدا صدر به کناره گیری از فعالیت سیاسی می تواند به دو سناریو منجر شود؛ تشدید آشوب و هرج و مرج یا تبدیل پایگاه مردمی جریان صدری به پایگاهی آرام و بی سر و صدا.

وی در همین حال افزود بعید است تصمیم دادگاه فدرال درباره درخواست جریان صدری برای انحلال پارلمان با تصمیم شورای عالی قضایی متفاوت باشد.

خبرنگار العالم این نکته مهم را یادآور شد که مقتدی صدر کناره گیری خود را اعلام کرد اما از طرفداران خود نخواست که به تجمع خود پایان دهند و به خانه ها بازگردند.

به گزارش خبرنگار العالم در عراق، پس از بیانیه کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر وارد کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد شده‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها