گازپروم روسیه صادرات گاز به فرانسه را از امروز کاهش داد

گازپروم روسیه صادرات گاز به فرانسه را از امروز کاهش داد
سه شنبه 8 شهريور 1401 - 19:50

شرکت گازپروم روسیه به شرکت فرانسوی «انژی» اطلاع داد که از 30 آگوست (امروز) ارسال گاز به این شرکت را کاهش می دهد.

العالم - اروپا

روزنامه «لافیگارو» گزارش داد، گازپروم روسیه به شرکت فرانسوی «انژی» اطلاع داده است که از 30 آگوست (امروز) ارسال گاز به این شرکت کاهش داده می‌شود.

به نوشته این روزنامه فرانسوی، دلیل این قطع فوری، اختلاف طرفین بر سر اجرای برخی قراردادها عنوان شده است.

این خبر در حالی منتشر شده است که گازپروم ماه گذشته نیز ارسال گاز به این شرکت فرانسوی را کاهش داده بود.

با این حال، «انژی» به مشتریان خود اطمینان داده است، «قبلا حجم مورد نیاز برای تامین نیاز مشتریان و نیازهای خود را تامین کرده است» و اقداماتی برای «کاهش قابل توجه» تاثیر احتمالی قطع کامل ارسال گاز روسیه انجام داده است.

در بیانیه این شرکت آمده است: «همانطور که پیش از این اعلام شده بود، انجی قبلا حجم مورد نیاز برای برآورده کردن تعهدات خود در قبال مشتریان و نیازهای خود را تامین کرده و اقدامات متعددی برای کاهش قابل توجه اثرات مستقیم مالی و فیزیکی احتمالی ناشی از قطع شدن گاز توسط گازپروم، انجام داده است.

واردات گاز از روسیه حدود 17 درصد از گاز مصرفی فرانسه را تشکیل می دهد که نسبت به برخی همسایگان این کشور کمتر است.

امروز تین ون در استراتن، وزیر انرژی بلغارستان نیز هشدار داد، اگر رهبران اتحادیه اروپا گام‌های فوری به منظور اعمال سقف قیمتی برای قیمت های کنترل نشده گاز برندارند، این اتحادیه احتمالا در سال های آینده، زمستان‌های «وحشتناکی» را تحمل کنند.

تحلیلگران معتقدند، روسیه می‌تواند صادرات گاز طبیعی خود به اروپا را برای بیش از یک سال، بدون آسیب رسیدن به اقتصاد این کشور، به طور کامل متوقف کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها