برهم صالح: لازم است تغییراتی در قانون اساسی عراق صورت گیرد

برهم صالح: لازم است تغییراتی در قانون اساسی عراق صورت گیرد
سه شنبه 8 شهريور 1401 - 21:55

«برهم صالح» رئیس جمهور عراق در گفتگویی تلویزیونی از ابتکار عمل نخست وزیر برای گفتگو ملی حمایت کرد.

العالم_عراق

برهم صالح رئیس جمهور عراق موضع مقتدا صدر را در تحولات اخیر در این کشور مسئولانه دانست و از آن تمجید کرد و گفت در همین حال از صبر و بردباری و خردورزی نیروهای امنیتی در برخورد با ناآرامی های اخیر قدردانی کرد.

برهم صالح حفظ جان مردم عراق را بسیار مهم و ضروری دانست و تاکید کرد که عراق به اصلاحاتی نیاز دارد تا شکاف‌های بنیادین را برطرف کند.

رئیس جمهور عراق هرگونه عملیات سیاسی که مطالبات مردم عراق را برآورده نکند، را غیرقانونی دانست.

صالح خاطرنشان کرد که کناره گیری فراکسیون صدری از پارلمان آثار سیاسی و اجتماعی بر جای گذاشت، انتخابات اخیر پارلمانی امیدها و آرزوهای مردم عراق را برآورده نکرد.

رئیس جمهور عراق گفت: برگزاری انتخابات زودهنگام برون رفتی برای بحران کنونی خواهد بود.

برهم صالح ادامه داد: ساخت کشور جز با تقویت حاکمیت امکان پذیر نیست، ادامه وضع موجود بیش از پیش به تثبیت فساد در کشور دامن می زند، ما به اصلاح ریشه ای نیازمندیم تا از ادامه بحران‌ها جلوگیری کند، لازم است تغییرانی در قانون اساسی عراق صورت گیرد.

رئیس جمهور عراق گفت: همگان مسئولیت اخلاقی و ملی دارند تا از اختلافات دست بردارند تا بحران به پایان برسد. سهمیه بندی سیاسی آسیب های بسیاری در پی دارد و به حکومتی شایسته منجر نمی شود. بحران بین دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان عراق پذیرفتنی نیست. باید بین دولت مرکزی و دولت اقلیم کردستان عراق گفتگو صورت گیرد. از چارچوب هماهنگی می خواهم تا برای آرام شدن اوضاع با جریان صدری در ارتباط باشد.

برهم صالح خاطر نشان کرد: من از دعوت نخست وزیر برای گفتگوی ملی حمایت می کنم.

پربیننده ترین خبرها