بورل: صدور روادید برای روس ها سخت و زمان بر می شود

بورل: صدور روادید برای روس ها سخت و زمان بر می شود
چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 19:35

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد تصمیم سیاسی در خصوص دشوار کردن صدور روادید برای اتباع روس گرفته شد.

العالم_اروپا

برپایه گزارش اسپوتنیک، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت درباره لغو توافقنامه مشترک با روسیه در خصوص صدور روادید، میان اعضای این اتحادیه اجماع نظر به دست آمد.

«جوزپ بورل» امروز چهارشنبه و در پایان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پایتخت جمهوری چک اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا به یک توافق سیاسی در جهت تعلیق توافقنامه تسهیل صدور روادید میان اتحادیه اروپا و روسیه دست یافته اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: از نظر سیاسی توافق کردیم، این یک متن قانونی نیست، بلکه یک توافق سیاسی است. ما توافق کردیم که باید اقدامی صورت گیرد.

بورل در کنفرانس خبری گفت بنابراین اجازه دهید آنچه را از نظر سیاسی روی آن توافق کردیم، به طور دقیق خلاصه کنم: تعلیق کامل توافقنامه تسهیل روادید میان اتحادیه اروپا و روسیه.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا افزود که چنین اقدامی تعداد روادیدهای جدید صادر شده کشورهای اروپایی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و نیز دریافت روادید برای اتباع روس دشوارتر و زمان بر خواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه تشریح رویکرد ضد روسی اروپا گفت که وزرای خارجه اتحادیه اروپا توصیه هایی برای کشورهای عضو آماده کرده اند که به آنها در مورد اقدامات مربوط به روادیدهایی که پیشتر صادر شده است، راهنمایی می دهد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها