مسکو: غرب، تحریم را جایگزین دیپلماسی کرده است

مسکو: غرب، تحریم را جایگزین دیپلماسی کرده است
دوشنبه 7 شهريور 1401 - 01:30

وزیر خارجه روسیه با اشاره به فشار دولت‌های بزرگ غربی به دیگر کشورها برای پیوستن به تحریم‌های یکجانبه علیه مسکو، گفت غرب مدت‌هاست که تحریم را جایگزین دیپلماسی کرده است.

العالم - اروپا

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه شامگاه یکشنبه از توسل کشورهای غربی به تحریم، به‌جای استفاده از دیپلماسی برای حل مشکلات انتقاد کرد.

لاوروف در مصاحبه با شبکه «زِوِزدا» گفت دولت‌های غربی سیاست اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه کشورهای مخالف خود را جایگزین رویکرد دیپلماتیک کرده‌اند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی» به نقل از این مصاحبه، وی با بیان اینکه جنبش عدم تعهد با این رویکرد غرب صراحتاً مخالفت کرده است، توضیح داد: «آنها (غرب) فقط با این تحریم‌های زنده هستند. در واقع آنها (غرب) چیزی را که قبلا دیپلماسی می‌گفتند، با تحریم جایگزین کردند».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه مخالفت با تحریم‌های یکجانبه غرب و غیرقابل قبول دانستن آنها را یکی از مهمترین دستاوردهای جنبش عدم تعهد و کشورهای عضو آن دانسته و گفت این امر به‌مثابه ضربه‌ای مستقیم به غرب است.

لاوروف در ادامه اظهار داشت، نمی‌توان انکار کرد که غرب برای وادار کردن کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به اجرای تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه به اقدامات غیرمنصفانه متوسل شود.

به نوشته ریانووستی، وی با اشاره به فشارهای غرب بر کشورهای جنبش عدم تعهد برای حمایت کردن از سیاست‌های ضد روسیه، تاکید کرد: «اما اعضای جنبش عدم تعهد،‌ تسلیم این باج‌گیری‌ها نمی‌شوند».

پیش از این نیز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه با هشدار به ناتو درباره عواقب رعایت نکردن خطوط قرمز مسکو، گفت سیاست این ائتلاف بسیار خطرناک است و می‌تواند به درگیری قدرت‌های اتمی منجر شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها