کاخ سفید: بایدن و لاپید درباره تهدیدهای ایران رایزنی کردند

کاخ سفید: بایدن و لاپید درباره تهدیدهای ایران رایزنی کردند
پنج‌شنبه 10 شهريور 1401 - 03:19

کاخ سفید طی بیانیه‌ای گفت که رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره «تهدیدهای ایران» و ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی صحبت کرده است.

العالم - آمریکا

«جو بایدن»‌ رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه با «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی به‌صورت تلفنی رایزنی کرد.

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «رئیس جمهور بایدن با لاپید درباره چالش‌های امنیتی جهانی و منطقه‌ای، از جمله تهدیدهای ایران صحبت کرد».

در این بیانیه که روی خروجی وبگاه کاخ سفید قرار گرفته، آمده است: «رئیس جمهور، تعهد ایالات متحده به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی را مورد تاکید قرار داد».

این بیانیه می‌افزاید: «رئیس جمهور [بایدن] از استقبال گرمی که حین سفر خود در ماه جولای به اسرائیل از او به‌عمل آمد، قدردانی کرد؛ سفری که ارتباط و دوستی ناگسستنی بین ما را نشان داد».

کاخ سفید در پایان نوشت: «رئیس جمهور [بایدن] همچنین بر اهمیت جمع‌بندی مذاکرات مرزهای دریایی بین اسرائیل و لبنان در هفته‌های پیش رو تاکید کرد».

پیش ز این، یک مقام ارشد صهیونیست گفت که مذاکرات تل‌آویو با واشنگتن برای هماهنگ کردن دیداری بین لاپید و بایدن در ماه سپتامبر و طی نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در جریان است. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه هفته گذشته طی سفر امنیتی-سیاسی دو روزه به ایالات متحده آمریکا رفت تا در دیدار با مقامات نظامی و امنیتی واشنگتن، روند توافق هسته‌ای بین واشنگتن و تهران را بررسی کند.

دیدارهای او در آمریکا با «مایکل کورلا» فرمانده سازمان تروریستی سنتکام در ایالت فلوریدا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و روسای موسسات تحقیقاتی برجسته واشنگتن به عنوان بخشی از فشارهای رژیم صهیونیستی بر روند مذاکرات رفع تحریم‌های آمریکا با ایران ارزیابی شده‌اند.

در پی این سفر گانتز به واشنگتن، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد که ستاد امنیت ملی ایالات متحده در روزهای اخیر در حال هماهنگی یک گفت‌وگو بین رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر کابینه رژیم صهیونیستی درباره پیشرفت مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای با ایران است.

رسانه‌های عبری نیز اخیراً به نقل از منابعی در سرزمین‌های اشغالی و واشنگتن اعلام کردند که انتظار می‌رود لاپید با بایدن، درباره توافق احتمالی با ایران گفت‌وگو و موضع خود را ارائه کند؛ اما در این مرحله، تاریخی برای این گفت‌وگوی تلفنی تعیین نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها