کاهش مجدد محبوبیت بایدن در نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسوس

کاهش مجدد محبوبیت بایدن در نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسوس
چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 08:24

تنها 38 درصد از آمریکایی‌ها عملکرد بایدن را تأیید می‌کنند.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که روز سه شنبه تکمیل شد، میزان محبوبیت عمومی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در این هفته به طور متوسط کاهش یافت، که نشانه نامطلوبی برای امیدهای حزب دموکرات در انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر است.
این نظرسنجی ملی دو روزه نشان داد که 38 درصد از آمریکایی ها عملکرد بایدن را تایید می کنند.
در حالی که میزان محبوبیت بایدن در هفته گذشته به 41 درصد رسید، این رقم از اواسط ژوئن به‌رغم پیروزی‌های دموکرات‌ها در چندین مورد قانون‌گذاری که متحدان بایدن امیدوارند به آن‌ها در دفاع از اکثریتِ ضعیفشان در کنگره در نوامبر کمک کند، از اواسط ژوئن تا کنون به زیر 40 درصد رسیده است.
انتظار می‌رود دموکرات‌ها در ماه نوامبر کنترل مجلس نمایندگان آمریکا و احتمالاً سنا را نیز از دست بدهند.
حتی با کنترل مجلس نمایندگان، جمهوری خواهان می توانند دستور کار قانونگذاری بایدن را متوقف و تحقیقات بالقوه مضر سیاسی را آغاز کنند.
درصد رضایت از بایدن برای بیش از یک سال زیر 50 درصد بوده است زیرا آمریکایی ها با نرخ بالای تورم و اقتصاد آسیب دیده از بحران بهداشتی کووید-19 دست و پنجه نرم می کنند. پایین‌ترین رتبه رضایت از بایدن با 36 درصد - در چهار نظرسنجی هفتگی در ماه‌های می، ژوئن و ژوئیه - با پایین‌ترین درصد رضایت از سلف او، دونالد ترامپ که محبوبیتش در دسامبر 2017 به 33 درصد رسید، رقابت می‌کند.
وقتی از پاسخ دهندگان نظرسنجی این هفته خواسته شد تا بزرگترین مشکلات کشور را رتبه بندی کنند، اقتصاد در راس نگرانی ها قرار گرفت و یک سوم جمهوری خواهان و یک چهارم دموکرات ها به آن به عنوان مهمترین موضوع اشاره کردند.
برای جمهوری خواهان، مهم ترین مشکلاتِ بعدی مهاجرت و جرم و جنایت بود که از هر ده جمهوری خواه، یک نفر را نگران کرده است.
در میان دموکرات‌ها، از هر هشت نفر، یک نفر محیط‌زیست را مهم‌ترین مسئله می‌داند و از هر ده نفر، یک نفر به پایان حقوق ملی مرتبط با سقط جنین اشاره می‌کند. رویترز/ایپسوس این هفته حقوق سقط جنین را به فهرستی از نگرانی‌های آمریکایی‌ها اضافه کرد، فهرستی که شامل مهاجرت و مراقبت‌های بهداشتی نیز می‌شود، زیرا این موضوع از زمان تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در ژوئن برای پایان دادن به حق قانونی در سراسر کشور برای سقط جنین، توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.
رویترز/ ایپسوس این هفته حقوق سقط جنین را به فهرست نگرانی‌های آمریکایی‌ها اضافه کرد، فهرستی که شامل مهاجرت و مراقبت‌های بهداشتی نیز می‌شود، زیرا این موضوع از زمان تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده در ژوئن که به حق قانونی در سراسر کشور برای سقط جنین پایان داد، توجه بیشتری را به خود جلب کرد.
آخرین نظرسنجی رویترز/ایپسوس که به زبان انگلیسی به صورت آنلاین در سراسر ایالات متحده انجام شد، از 1005 بزرگسال، از جمله 449 دموکرات و 357 جمهوری خواه، پاسخ جمع آوری کرد. معیار دقت این نظرسنجی چهار درصد است.

پربیننده ترین خبرها