پوتین: مردم دونتسک، لوهانسک و کریمه نتیجه کودتای سال ۲۰۱۴ را نمی‌پذیرند

پوتین: مردم دونتسک، لوهانسک و کریمه نتیجه کودتای سال ۲۰۱۴ را نمی‌پذیرند
پنج‌شنبه 10 شهريور 1401 - 19:54

رئیس جمهور روسیه گفت: مردم دونتسک، لوهانسک و کریمه نتیجه کودتای سال ۲۰۱۴ را نمی‌پذیرند.

العالم - اروپا

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد: عملیات ویژه روسیه «تجاوز» نیست، بلکه صرفاً پایان دادن به جنگ ۸ ساله کی یف علیه مردم خود است.

رئیس جمهور روسیه در این خصوص گفت: آنها بر این باورند که برخی تجاوزات در اوکراین صورت می گرفت؛ در صورتیکه مقامات اوکراین جنگی را علیه هموطنانشان آغاز کردند و وظیفه ما توقف این جنگ است.

وی با سخنرانی در مجمعی در کالیننگراد در این خصوص ادامه داد: مردمی که (در دونباس) زندگی می کنند، خود را بخشی از فضای مشترک بشردوستانه، فرهنگی، زبانی ما می دانند. اراضی اوکراین کنونی ایجاد یک محدوده ضدروسی را آغاز کرده و کشور ما را مورد تهدید قرار داد. بنابراین، فرزندان ما که امروز در آنجا می جنگند، هم از مردم دونباس و هم از خود روسیه دفاع می کنند. این موضوع بدون شک مستحق حمایت کل کشور است.

«ولادیمیر پوتین» گفت: مردم دونتسک، لوهانسک و کریمه نمی خواهند نتیجه کودتای سال ۲۰۱۴ را بپذیرند. جنگ علیه آنها آغاز شد و ۸ سال هم ادامه یافت. کار ما و مأموریت نظامیان ما و جنگجویان در دونباس، پایان این جنگ و دفاع از مردم است. البته این کار دفاع از خود روسیه است.

گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت ۸ سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته‌اند، نامید.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که «نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها