در گفتگو با العالم مطرح شد؛

بررسی اهداف 'اسرائیل' از حمله به فرودگاه های حلب و دمشق + ویدیو

جمعه 11 شهريور 1401 - 12:04

عادل شدید، محقق و ناظر امور "اسرائیل"، حملات مکرر دشمن به اکثر مناطق سوریه را بخشی از استراتژی کنونی "اسرائیل" دانست.

العالم - سوریه

"شدید" در گفت و گو با شبکه العالم در برنامه "مع الحدث" گفت: طیف گسترده‌ای از اهداف سیاسی، نظامی و امنیتی "اسرائیل" وجود دارند که قرار است از طریق تهاجماتی که در سال‌های گذشته متوقف نشده‌اند، محقق شوند.

شدید، توضیح داد که آنچه "اسرائیلی‌ها" را به ادامه حملات به سوریه تشویق می‌کند و تمایلشان به این کار را افزایش می دهد، این است که هیچ پاسخ بازدارنده و محدودیتی از سوی ارتش سوریه یا متحدانش وجود ندارد تا باعث شود "اسرائیلی ها" قبل از اینکه هواپیماهای خود را برای بمباران شام، طرطوس، حلب، جولان و غیره به پرواز درآورند، هزاران بار به فکر فرو روند.

شدید افزود: از دیدگاه "اسرائیل"، این حملات ثمره و نتایجی را دربرداشته که هدفش این است تا جنگ آینده و همه جانبه ای را که اشغالگران از آن ترسیده اند دور کند و در نتیجه مانع از تهاجم سوریه و حزب الله لبنان در آینده به رژیم اشغالگر شوند.

وی خاطرنشان کرد: پیام‌هایی وجود دارد که بخشی از آن برای نظام و به طور کلی برای مردم سوریه است که سوریه حتی اگر بتواند "داعش" و سازمان‌های جنایتکار و تکفیری را کنترل کند، از امنیت و آرامش برخوردار نخواهد بود و حتی اگر با کردها به راه حل برسد، اشغالگران همچنان در مسائل سوریه حاضر خواهند بود. همچنین این حملات پیام بازدارندگی مجددی است تا مدعی شوند که رژیم اشغالگر هنوز قوی و همه جا را مورد حمله و بمباران قرار می دهد.

پربیننده ترین خبرها