بررسی دلیل حمله 'اسرائیل' به فرودگاه های حلب و دمشق در این برهه از زمان چیست؟

بررسی دلیل حمله 'اسرائیل' به فرودگاه های حلب و دمشق در این برهه از زمان چیست؟
جمعه 11 شهريور 1401 - 14:43

ناظران بر این باورند که تجاوز مجدد "اسرائیل" به شهر حلب که نماد پایتخت اقتصادی سوریه و شهری مهم در تغییر جنگ رخ داده است، سه هدف اصلی دارد.

العالم - نظرکده

کارشناسان معتقدند آزادسازی شهر حلب یک نقطه اساسی در تغییر مسیر درگیری و جنگ علیه سوریه به نفع دولت سوریه و متحدانش بود.

این ناظران به صراحت اعلام کردند که حملات رژیم اشغالگر "اسرائیل" از منطقه حلب فراتر رفته به گونه ای که می خواهند در چارچوب خاصی بگویند این حملات که در بیش از یک منطقه از سوریه تکرار و شتاب می گیرند، بدین معنی است که در مقابل دشمن خطوط قرمزی وجود ندارد، یعنی گاهی به طرطوس و گاهی به حلب و حماه می زند و سپس به سمت دمشق و جنوب آن حرکت می کند.

ناظران افزودند، دشمن با گفتن اینکه میدان مستحکمی در مقابلش نیست، در حال گسترش دامنه حملات خود است و حملات خود را برای داخل "اسرائیل" سرمایه گذاری می کند، این ناظران خاطر نشان کردند زمینه هدف دوم در یک دوره زمانی قبل از انتخابات "اسرائیل" صورت گرفته و مزایای بیشماری را برای رژیم اشغالگر دربر خواهد داشت.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که گفته می‌شود توافق هسته‌ای ایران به امضا نزدیک است و گفته می‌شود "اسرائیلی‌ها" در گرفتن تعهد از آمریکایی‌ها مبنی بر مشارکت با آنها در هر تجاوزی علیه ایران به‌شدت شکست خورده‌اند، و حتی گفته می شود که بایدن در مورد تعیین مرزهای دریایی با لبنان به لاپید تاکید کرد که باید با لبنان به توافق برسد، آنها این امتیازات را عامل شکست رژیم صهیونیستی می دانند، و عنوان می کنند که لاپید با حملات خود به سوریه می خواهد به رای دهندگان "اسرائیلی" بگوید که می تواند امنیت را برای آنها تامین کند و امتیازات از دست رفته خود را در سیاست و انتخابات "اسرائیل" بازگردانده و بالا ببرد، به خصوص که نتانیاهو در نظرسنجی هایی که در حال برگزاری است از او جلوتر است.

پژوهشگران راهبردی سوری تاکید کردند که حمله "اسرائیل" به شهر حلب و فرودگاه آن که نماد دولت سوریه است را نمی توان از آنچه در همه جای جغرافیای محور مقاومت رخ می دهد و به شکلی مستقل از سایر اماکن جدا نموده و بررسی کرد.

پژوهشگران گفتند: همچنین نمی‌توان آنچه را که در سوریه می‌گذرد، جدا از آنچه در لبنان و یا در عراق، یمن و ایران می‌گذرد تلقی کرد، با توجه به اینکه محور مقاومت معادله جدیدی را تحمیل کرد و آن از این قرار است که عرصه های مقاومت یکپارچه شده و جبهه هایش به هم متصل شده اند.

آنها توضیح دادند که شاهد تکرار حملات "اسرائیل" و افزایش تعداد آنها در دوره اخیر، نه تنها در داخل سوریه، بلکه شاهد شدت گفتمان مطرح شده و تلاش برای هدف قرار دادن حتی در داخل ایران از طریق نیروهای اطلاعاتی هستیم، آنها خاطرنشان کردند: یک اضطراب درونی وجود دارد که شهرک نشین "اسرائیلی" از آن رنج می برد و برای رفع این اضطراب درونی، صهیونیست ها برای فرار به جلو و تلاش برای خودنمایی نیاز به پیام های بیرونی دارند.

پربیننده ترین خبرها