خشم عمومی در تونس؛ احتمال تغییرات در کابینه دولت

خشم عمومی در تونس؛ احتمال تغییرات در کابینه دولت
شنبه 12 شهريور 1401 - 20:31

العربی الجدید اعلام کرد: با توجه به خشم عمومی در تونس به سبب بالا رفتن قیمت ها، طرفداران رئیس جمهور خواستار تغییرات در کابینه این کشور شده اند.

العالم _ تونس

پایگاه خبری العربی الجدید در تحلیلی درباره اوضاع تونس نوشت: با توجه به خشم عمومی در تونس به سبب بالا رفتن قیمت ها و ناتوانی دولت در مهار مشکلات اجتماعی و اقتصادی، طرفداران قیس سعید رئیس جمهور خواستار تغییرات در کابینه این کشور شده اند. در همین حال قیس سعید در پی آرام کردن فضا به منظور آماده سازی جامعه برای برگزاری انتخابات آینده است.

جنبش 25 ژوئیه طرفدار قیس سعید چند روزی است که خواستار تشکیل دولت نجات ملی شامل نظامیان و محاکمه کسانی شده است که عامل زیان های اقتصادی در کشورند.

خود رئیس جمهور تونس نیز به نظر می رسد از عملکرد وزیران در مدیریت پرونده های مبارزه با احتکار و تورم راضی نیست و بارها به ویژه پس از افزایش خشم عمومی از کمبود مواد ضروری و گرانی و فساد از آنان خواسته است بیشتر تلاش کنند.

قیس سعید در یکی دو هفته گذشته برخی وزیران از جمله وزیر بازرگانی را چند بار فراخوانده و ناخشنودی خود را از نحوه مدیریت امور به آنان منتقل کرده است.

ناظران در همین حال به وجود شکاف در روابط سعید با لیلی جفال وزیر دادگستری اشاره می کنند زیرا چند هفته ای است که با وی دیدار نکرده است که برخی آن را به سبب ناکامی در مدیریت بحران با قضات برکنار شده می دانند.

ناظران معتقدند نشانه های متعددی از تغییرات در کابینه تونس در آینده مشاهده می شود.

این در حالی است که برخی تحلیلگران تونسی از جمله ماجد البرهومي با اشاره به شکست آشکار سیاست های اقتصادی دولت، معتقدند این خود قیس سعید است که مسئولیت کامل وضع موجود را بر عهده دارد زیرا حدود یک سال است که کشور را به صورت حکومت فردی اداره کرده است و مردم تونس شاهد اقدامات عملی و اصلاحات جوهری نبوده اند.

پربیننده ترین خبرها