روسیه: تلاش اوکراین برای تصرف نیروگاه زاپروژیا را خنثی کردیم

روسیه: تلاش اوکراین برای تصرف نیروگاه زاپروژیا را خنثی کردیم
يکشنبه 13 شهريور 1401 - 03:14

وزارت دفاع روسیه با اشاره به تلاش بیش از ۲۵۰ خدمه نیروی دریایی اوکراین برای تصرف نیروگاه اتمی زاپروژیا، گفت این عملیات را با حملات بالگردهای تهاجمی و جنگنده دفع کرده است.

العالم-اروپا

در ادامه درگیری‌های روسیه و اوکراین بر سر نیروگاه اتمی زاپروژیا که از مدت‌ها پیش در کنترل نیروهای روس است، مسکو از خنثی‌سازی تلاش برای تصرف این نیروگاه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی تلاش کردند تا در جریان حمله‌ای ضربتی، نیروگاه اتمی زاپروژیا را به تصرف خود دربیاورند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این وزارتخانه گفت که بیش از ۲۵۰ خدمه نیروی دریایی اوکراین در بامداد شنبه تلاش کردند که تا خود را به ساحل دریاچه‌ای نزدیک این نیروگاه در جنوب شرقی اوکراین برسانند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «علی‌رغم حضور نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نیروگاه اتمی زاپروژیا، رژیم کی‌یف بار دیگر سعی در تصرف این تأسیسات داشت».

طبق این گزارش، مسکو توضیح داد که نیروهای روسیه این حمله را با استفاده از بالگردهای تهاجمی و جنگنده دفع کرد که در جریان این عملیات، ۲۰ شناور اوکراینی نابود و مابقی متفرق شدند.

این وزارتخانه روز جمعه نیز با اشاره به تلاش ناموفق گروهی ۶۰ نفر از مزدوران اوکراینی برای خرابکاری در نیروگاه اتمی زاپروژیا، گفته بود وضعیت در این منطقه تحت کنترل است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها