نشست ویژه اربعین حسینی (ع) با حضور وزیر کشور عراق

نشست ویژه اربعین حسینی (ع) با حضور وزیر کشور عراق
يکشنبه 13 شهريور 1401 - 15:57

وزیر کشور عراق در تشریح نتایج نشست ویژه برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) گفت: تمام تلاش ما تامین همه خدمات مورد نیاز برای برگزاری راهپیمایی اربعین با مشارکت همگانی و تلاش چندین وزارتخانه است و اجازه نمی‌دهیم هیچ رفتاری حرکت بی همتای میلیونی اربعین را تحت تاثیر قرار دهد.

العالم ـ عراق

عثمان الغانمی وزیر کشور عراق در گفت وگو با خبرگزاری عراق (واع) افزود: به این منظور نشست ویژه ای برگزار کردیم تا همراستا با ارائه خدمات به زایران، بحث تامین امنیت کافی را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: کاملا آشکار است که بدون ارائه خدمات و پشتیبانی مناسب، تامین امنیت نیز میسر نخواهد بود. وزارتخانه های برق، حمل و نقل، شهرداری ها و نفت مسول تامین خدمات و پشتیبانی لازم دراین راستا هستند.

الغانمی با بیان اینکه محورهای اصلی مربوط به تلاش‌های امنیتی و خدماتی در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم هیچ رفتاری حرکت میلیونی اربعین را که در جهان بی همتاست، تحت تاثیر قرار دهد.

وزیر کشور عراق با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته، خاطرنشان کرد: با شروع این حرکت میلیونی، هماهنگی های همه جانبه و از پیش تعیین شده بخشهای خدمات دهنده اجرایی خواهد شد.

الغانمی گفت: در این نشست همچنین درباره فعالیت گذرگاه‌های مرزی و مسیرهای حرکت زائرین به سمت کربلای معلی و همچنین ورود زائران از طریق هوایی بحث و تبادل نظر شد و مشکلات موجود بررسی و مقامات مسئول برای برطرف کردن مشکلات احتمالی مشخص شدند، ضمن اینکه نشستهای دیگری نیز دراین رابطه برگزارخواهد شد.

پربیننده ترین خبرها