رژیم صهیونیستی توافقنامه حمل‌ونقل هوایی با ترکیه را تایید کرد

رژیم صهیونیستی توافقنامه حمل‌ونقل هوایی با ترکیه را تایید کرد
يکشنبه 13 شهريور 1401 - 20:24

رژیم صهیونیستی توافقنامه حمل و نقل هوایی با ترکیه را به طور رسمی تایید کرد.

العالم_فلسطین اشغالی

سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تایید توافقنامه حمل و نقل هوایی با ترکیه توسط کابینه رژیم صهیونیستی خبر داد.

این توافقنامه به شرکت‌های هواپیمایی رژیم صهیونیستی اجازه خواهد داد تا به پرواز رفت و برگشت به استانبول و دیگر شهرهای ترکیه بپردازند.

سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این توافقنامه به تقویت ثبات و شکوفایی منطقه منجر شده و روابط میان ترکیه و اسرائیل را به جلو می‌برد.

آنکارا و تل‌آویو اخیرا عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خود را اعلام کردند. «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی و «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در اواخر مردادماه سال جاری رسما اعلام کردند که روابط دو طرف به حالت عادی بازگشته است و به‌زودی تل‌آویو و آنکارا سفرای خود را تعیین خواهند کرد.

روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی از ۱۲ سال قبل به دنبال حادثه برای کشتی «ماوی مرمره» دچار تنش شده بود. ارتش رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۰ یک ناوگان دریایی «ناوی مرمره» حامل کمک‌های بشردوستانه تحت عنوان «ناوگان آزادی» به نوار غزه، حمله کرد و در نتیجه این حمله ۱۰ سرنشین کشتی به شهادت رسیدند.

شبکه «آی‌۲۴» اخیرا در گزارشی به سابقه بهبود روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی طی سال‌های اخیر اشاره کرد و در این باره نوشت: «گرم شدن روابط پس از آن اتفاق افتاد که یک زوج اسرائیلی به نام «موردی» و «ناتالی اوکنی» طی دسامبر گذشته در ترکیه به ظن جاسوسی دستگیر شدند. آن‌ها در نهایت به لطف تماس‌ها در بالاترین سطح سیاسی در هر دو کشور آزاد شدند.»

این رسانه صهیونیستی افزود: «کمی پس از آن (بازداشت این زوج صهیونیست) رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه ایده «گرم شدن روابط با اسرائیل» را مطرح کرد. اوایل ماه آگوست، اسرائیل دفتر اقتصادی خود را در ترکیه پس از سه سال تعطیلی، بازگشایی کرد».

فارس

پربیننده ترین خبرها