امیرموسوی: برخورد ارتش با «شناورهای به‌دردنخور آمریکا» برای تأمین امنیت دیگر شناورها بود

امیرموسوی: برخورد ارتش با «شناورهای به‌دردنخور آمریکا» برای تأمین امنیت دیگر شناورها بود
دوشنبه 14 شهريور 1401 - 16:38

فرمانده کل ارتش گفت: مدتی پیش سپاه پاسداران یکی از این شناورها را توقیف و بعد در محل امنی آن را رها کرد و در ادامه، نیروی دریایی ارتش با دو فروند از این شناورها برخورد کرد و آن‌ها را از منطقه‌ای که ممکن بود به سایر شناورها و امنیت آن‌ها آسیب بزند، دور کرد.

العالم_ایران

امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» در جمع خبرنگاران گفت: نیروی دریایی آمریکا، بدون توجه به اینکه این منطقه، منطقه عبور سایر شناورهاست، شناورهای بدون سرنشین خود را رها می‌کند.

فرمانده کل ارتش اظهار کرد: مدتی پیش سپاه پاسداران یکی از این شناورها را توقیف و بعد در محل امنی آن را رها کرد و در ادامه، نیروی دریایی ارتش با دو فروند از این شناورها برخورد کرد و آن‌ها را از منطقه‌ای که ممکن بود به سایر شناورها و امنیت آن‌ها آسیب بزند، دور کرد.

وی گفت: این شناورها آنچنان پیشرفته و مهم نیستند که بخواهیم آن‌ها را توقیف کنیم و این اقدام برای ما سودی ندارد و به درد ما هم نمی‌خورد؛ ما فقط برای تأمین امنیت و حفظ آن تلاش می‌کنیم.

۱۳ شهریورماه امیر موسوی در خصوص توقیف شناور‌های آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش گفت: آمریکایی‌ها با خوی وحشی‌گری و خود بزرگ‌بینی که دارند، نسبت به حقوق پذیرفته شده بین‌المللی گاهی بی‌توجهی می‌کند؛ این شناور‌های بدون سرنشین که از طرف نیروی دریایی آمریکا در دریا‌ها مشغول انجام مأموریت هستند، بدون توجه به اینکه این منطقه، منطقه عبور سایر شناورهاست و نحوه انجام مأموریت آن‌ها می‌تواند خطراتی را برای عبور امن شناور‌های دیگه فراهم کند، این شناور‌ها را رها می‌کنند؛ در حالی که نسبت به ایمن‌سازی آن‌ها توجه لازم رو ندارند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: به همین دلیل مدتی پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از این شناور‌ها را توقیف و بعد در محل امنی آن را رها کرد و در ادامه، چند روز پیش هم نیروی دریایی ارتش نیز در منطقه مأموریت خود با دو فروند از این شناور‌ها برخورد کرد؛ لذا این دو شناور را از منطقه‌ای که ممکن بود به سایر شناور‌ها و امنیت آن‌ها آسیب بزند، دور کردند و به آمریکایی‌ها نیز اطلاع دادند که از این پس، قوانین بین‌المللی را رعایت کنند.

پربیننده ترین خبرها