جزئیات نتایج دومین جلسه گفتگوی ملی عراق

جزئیات نتایج دومین جلسه گفتگوی ملی عراق
دوشنبه 14 شهريور 1401 - 18:05

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد : در ادامه طرح گفتگوی ملی ، ‌ریاست سه قوه عراق نشستی را با حضور مسئولان گروه های سیاسی ملی به دعوت مصطفی الکاظمی نخست وزیر با هدف بررسی تحولات سیاسی برگزار کردند که نماینده دبیر کل سازمان ملل نیز دراین نشست حضور داشت.

العالمعراق

شرکت کنندگان درجلسه یاد شده ، درخصوص مسائل ذیل به توافق رسیدند:

اول اینکه :‌ شرکت کنندگان دراین نشست تاکید کردند که تحولات اوضاع سیاسی عراق و اختلافات میان گروه های مختلف ، این مسوولیت ملی را متوجه همگان می کند که به دنبال حفظ ثبات باشند و از کشور در برابر بحران ها محافظت کنند و از تلاش هایی که برای آتش بس صورت می گیرد، حمایت کنند و از تشدید خشونت بپرهیزند و گفتگوی ملی را برای دستیابی به راه حل های مناسب درپیش بگیرند.

حاضران دراین جلسه بر ادامه گفتگوهای ملی تاکید کردند.

دوم : حاضران دراین جلسه همچنین درباره تشکیل یک تیم فنی از گروه های مختلف سیاسی به توافق رسیدند تا این تیم به بررسی نقطه نظرات و افکار مشترک درباره نقشه راه ملی و نزدیک کردن این نقطه نظرات به یکدیگر با هدف دستیابی به راه حل انتخابات زودهنگام و تحقق اقتضاهای آن مبنی بر بازنگری در قانون انتخابات و بازنگری در کمیساریای عالی بپردازد.

سوم اینکه : شرکت کنندگان در این نشست بر احیای نهادها و مفاد قانون اساسی تاکید کردند.

چهارم اینکه : شرکت کنندگان در این نشست از برادران جریان صدر خواستند تا ضمن شرکت در نشست های فنی و هنری ، به بررسی همه مسائل مورد اختلاف و دستیابی به راه حل برای اختلافات بپردازند.

حاضران دراین نشست همچنین بر لزوم پاکسازی اوضاع و آرام کردن زمینه برای همه گروه های ملی از طریق جلوگیری از هرگونه اقدام تحریک آمیز و مخالفت با سخنرانی هایی تاکید کردند که به روابط بردارانه و تاریخی ضربه می زند.

آنان از همه گروه های عراقی خواستند با درپیش گرفتن راه حل های قانونی درجهت حفظ کرامت و شرافت و احساسات مردم عراق حرکت کنند و به خواسته های دینی و سیاسی و اجتماعی آنان احترام بگذارند.

شرکت کنندگان در این نشست بر لزوم اجرای اصلاحات در ساختار عراق و از بین بردن هر گونه اختلال و نقص درچارچوب فعالیت های سیاسی یا اداری از طریق تصویب قانون های لازم و برنامه های دولتی فعال ضمن همکاری با همه گروه های سیاسی تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها