المشاط: ارتش یمن همه توطئه‌های دشمنان را ناکام گذاشت/ قادر به گرفتن حقوق خود هستیم

المشاط: ارتش یمن همه توطئه‌های دشمنان را ناکام گذاشت/ قادر به گرفتن حقوق خود هستیم
دوشنبه 14 شهريور 1401 - 21:37

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با وزیر دفاع دولت نجات ملی این کشور بر توانایی ملت یمن برای گرفتن حق و حقوق مشروعشان از متجاوزان تاکید کرد.

العالم _ یمن

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن و محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع این کشور آخرین تحولات آتش بس و نقض‌های صورت گرفته توسط ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی را مورد بررسی قرار دادند.

المشاط در این دیدار سطح پیشرفت و توسعه نظامی ارتش یمن که در جریان رژه نظامی الحدیده به تصور کشیده شد را ستود.

وی تاکید کرد: ارتش یمن به سوپاپ اطمینانی برای میهن و مردم تبدیل شده است و توانسته است حقوق آنها را حفظ کند و همه توطئه‌های خارجی برای تجزیه و تکه تکه کردن یمن را ناکام بگذارد.

المشاط گفت: هرگونه اخلال در روند آتش‌بس قابل قبول نیست و تحولات ایجاب می کند که ائتلاف متجاوز کشتی‌های توقیف شده را آزاد کند و از توقیف آنها و دزدی دریایی دست بردارد.

وی در ادامه افزود: ملت یمن قادر به گرفتن حق و حقوق مشروعشان هستند و این بحران که ائتلاف متجاوز آن را شعله‌ور کرده است به زودی از بین خواهد رفت.

در مقابل العاطفی نیز تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن کاملا آماده اجرای تصمیمات رهبری یمن درباره نقض آتش‌بس توسط ائتلاف و آزادسازی وجب به وجب خاک یمن از لوث متجاوزان هستند.

العاطفی خاطرنشان کرد: روند توسعه نیروهای ارتش در حال انجام است و به سطوح پیشرفته‌ای رسیده است به نحوی که اگر ائتلاف متجاوز از آتش بس موقت برای پایان دادن به تجاوزات و محاصره یمن استفاده نکند، غافلگیر خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها