قربانیان انفجار مقابل سفارت مسکو در کابل به 6 نفر رسید

قربانیان انفجار مقابل سفارت مسکو در کابل به 6 نفر رسید
سه شنبه 15 شهريور 1401 - 12:02

طالبان اعلام کرد قربانیان انفجار روز گذشته مقابل سفارت مسکو در کابل که اولین حمله به نمایندگی‌های دیپلماتیک پس از قدرت گرفتن این گروه در افغانستان بود، به شش نفر افزایش یافته است.

العالم - اسیا

مسئولان امنیتی طالبان اعلام کردند که شمار تلفات انفجار امروز در نزدیکی سفارت روسیه در کابل به شش کشته افزایش یافته است.

خالد زدران، سخن‌گوی فرماندهی پلیس کابل گفته است که براساس آخرین جزئیات، چهار شهروند افغانستان و دو کارمند سفارت روسیه کشته شده‌اند.

به گفته‌ زدران، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی طالبان درباره‌ این حمله تحقیق می‌کنند.

روز گذشته انفجاری در مقابل سفارت روسیه در کابل رخ داد که وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است که 2 دیپلمات این کشور در این حادثه کشته شدند.

طالبان می‌گویند که یک مهاجم انتحاری در نزدیکی سفارت روسیه در ناحیه هفتم شهر کابل، می‌خواست خود را در میان جمعیت منفجر کند؛ اما قبل از رسیدن به مقصد، توسط نیروهای امنیتی طالبان هدف قرار گرفت.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خواستار محاکمه سازمان‌دهندگان این حمله شده‌ است.

لاوروف گفته است که اقدامات برای حفاظت از سفارت روسیه در کابل، از جمله با مشارکت نیروهای اضافی از طالبان و اطلاعات این گروه، تقویت شده است.

دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما)، انفجار امروز را محکوم کرده و از طالبان خواسته است که امنیت مأموریت‌های دیپلماتیک را تضمین کنند.

وزارت امور خارجه طالبان هم این حمله را محکوم کرده و به دولت روسیه، مردم و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفته است.

عبدالقهار بلخی، سخن‌گوی این وزارت در رشته‌توییتی نوشته است که نهادهای امنیتی طالبان تحقیقات همه‌جانبه‌ای را آغاز کرده و اقدامات جدی‌تری برای امنیت سفارت روسیه انجام خواهند داد تا این‌گونه تهدیدات احتمالی مانع کار سفارتخانه‌ها نشود.

بلخی نوشته است که حکومت طالبان با روسیه روابط نزدیک دارد و اجازه نمی‌دهد این‌گونه اقدامات منفی دشمنان بر روابط دو طرف تأثیر منفی بگذارد.

پس از روی‌کارآمدن طالبان این نخستین حمله به نهادهای دیپلماتیک در کابل است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها