چوب حراج عبدالفتاح السیسی به دارایی‌ها ارتش مصر جهت سرمایه‌گذاری صهیونیست‌ها

چوب حراج عبدالفتاح السیسی به دارایی‌ها ارتش مصر جهت سرمایه‌گذاری صهیونیست‌ها
سه شنبه 15 شهريور 1401 - 14:48

منابع آگاه در مصر فاش کردند که دولت مصر به ریاست عبدالفتاح السیسی برای نجات از بحران اقتصادی شدید در این کشور قصد دارد مناطق راهبری نیروهای مسلح مصر در سیناء را برای سرمایه گذاری به سرمایه گذاران خارجی از جمله اسرائیلی‌ها تحویل دهد.

العالم - مصر

منابع آگاه مصر فاش کردند که «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهور مصر دستورات سفت و سختی به وزیر دفاع این کشور داده و از اداره پروژه‌های نیروهای مسلح مصر خواسته است که با اداره اراضی نظامی و اداره عملیات ارتش هماهنگ شده تا بیشترین تعداد ممکن از اراضی با کاربری نظامی را به منظور اجرای طرح‌های گردشگری تخلیه کنند.

روزنامه عربی 21 امروز سه شنبه به نقل از این منابع نوشت که بیشتر این اراضی که نیروهای مسلح مصر در آن‌ها حضور دارند، در سواحل شرقی و غربی و بخش جنوبی شبه جزیره سیناء و ساحل شمالی غربی واقع شده است.

بر اساس این گزارش، این تصمیمات عبدالفتاح السیسی در راستای اجرای طرح‌های گردشگری با همکاری سرمایه گذاران از قبرس، یونان و رژیم اسرائیل گرفته شده است.

منابع مصری‌ای که خواستند نامشان فاش نشود، در این ارتباط گفتند که «طی این فرایند مالکیت بسیاری از اراضی مجاور و مشرف بر اطراف این مناطق از مالکان آن‌ها سلب خواهد شد و چه بسا اعلام شود که تخلیه این مناطق به منظور اکتشاف نفت است که در همین ارتباط، اطلاعات مشخصی به صورت گسترده به بیرون درج کرده است.»

تصمیمات السیسی باعث تضعیف ارتش در حساسترین منطقه می‌شود

این منابع فاش کردند که این تصمیمات رئیس جمهور مصر باعث بحران در بین محافل تصمیم گیر وزارت دفاع و فرماندهی نیروی هوایی مصر شده است؛ چرا که به گفته این منابع، هزینه انتقال برای وزارت دفاع و فرماندهی نیروی هوایی سنگین است و آن‌ها باید رادارهای بزرگ و سکوهای پدافند موشکی و سایر تجهیزات را به جایی دیگر منتقل کنند که هیچ عوائد و نفعی برای آن‌ها ندارد و مهمتر از این که این اقدام منجر به از دست دادن مناطق راهبری در سواحل دریای سرخ خواهد شد که غیرقابل جایگزین است.

به گفته این منابع، این اقدامات در راستای تلاش‌های السیسی به عنوان یکی از اقداماتی است که می‌خواند برای مقابله با بحران اقتصادی شدیدی که مصر با آن روبه رو است، انجام دهد و به همین دلیل، برای جبران کمبود منابع مالی برای نیروهای مسلح حتی او مجبور است که برخی از شرکت‌های ارتش را در بورس در آینده عرضه کند.

گفتنی است بر اساس گزارش‌های رسمی بانک مرکزی مصر، بدهی‌های خارجی این کشور حدود 158 میلیارد دلار آمریکا تا ماه مارس 2020 بوده و این رقم هم اکنون بیش از این مقدار است.

پربیننده ترین خبرها