ماجرای تماس تلفنی سیسی با ستاد ترامپ به سود رژیم صهیونیستی

ماجرای تماس تلفنی سیسی با ستاد ترامپ به سود رژیم صهیونیستی
يکشنبه 6 شهريور 1401 - 19:03

داماد رییس جمهور سابق آمریکا در خاطرات خود تحت عنوان "شکستن تاریخ"، از تماس تلفنی عبدالفتاح سیسی رئیس‌جمهور مصر با ستاد تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ و لغو پیش‌نویس قطعنامه‌ای در حمایت از مساله فلسطین سخن گفت.

العالم ـ آمریکا

جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: "رون دریمر [سفیر رژیم اشغالگر در آمریکا] به من خبر داد که شماری از کشورها به رهبری مصر برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل به منظور محکوم کردن درخواست های قضایی اسراییل در کرانه باختری آماده می شوند؛ آنها مطالبات اسراییلی را غیرقانونی و نقض قوانین بین الملل می‌دانند، دریمر شنیده بود که دولت باراک اوباما قصد دارد در خصوص این قطعنامه رای ممتنع بدهد ... و در صورتی که آمریکا از رای دادن امتناع کند، در واقع اقدامی بی سابقه در پشت کردن به اسراییل به شمار خواهد آمد، این مساله همچنین تلاش‌های ما برای به نتیجه رساندن مذاکرات صلح از طریق سوق دادن آن به سمت مذاکرات آمریکایی ـ فلسطینی به جای مذاکرات مستقیم با اسراییل را به شکست تهدید خواهد کرد".

داماد ترامپ افزود: "زنگ تلفنم به صدا درآمد، مایک پنس بود، این شایعه به گوش او نیز رسیده بود، پس از آن با "دینیس مکدونو" [ستاد کارکنان کاخ سفید در دوران باراک اوباما] تماس گرفتم. او از مساله اطلاعی نداشت اما گفت که مرا از تازه ترین خبرها مطلع خواهد کرد، من بر این عقیده بودم که لازم است ترامپ توضیح دهد که با این قطعنامه مخالف است".

کوشنر خاطرنشان کرد: "با آنکه کمتر پیش می آید که رییس جمهور منتخب درباره سیاست رییس جمهور قبلی، اظهارنظری کند؛ اما ترامپ با این امر موافقت کرد و گفت که لازم است درخصوص چنین مساله مهمی پروتوکل را بشکنیم، ما با همکاری با دیوید فریدمن و جیسون گرینبلات مسئولان ارشد در ستاد تبلیغاتی ما و نیز با اقلیت هوادار اسراییل بیانیه ای را تهیه و تدوین کردیم و در تویتر و فیس‌بوک منتشر کردیم، بیانیه بدین مضمون بود: صلح میان اسراییلی ها و فلسطینی ها فقط از طریق مذاکرات مستقیم میان دو طرف و نه از طریق تحمیل شرط هایی از طریق سازمان ملل، محقق می شود، این مساله اسراییل را در موقعیت بدی در مذاکره قرار می دهد و برای همه اسراییلی‌ها عادلانه نیست".

طبق گفته های کوشنر، "روز بعد عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر تماس گرفت تا اطلاع دهد که تیمش تحت نظارت خودش فعالیت نمی کرد و مصر این قطعنامه را ملغی خواهد کرد"

داماد و مشاور ترامپ اظهار داشت: "برای یک لحظه به نظر رسید که ما موفق شدیم و واقعا تاثیر گذار بودیم"

پربیننده ترین خبرها