برگزاری کنفرانس بین المللی "ندای مسجد الاقصی" در کربلا/ ندای مسجد الاقصی ندای حسین است

برگزاری کنفرانس بین المللی
سه شنبه 15 شهريور 1401 - 13:43

کنفرانس بین المللی "ندای مسجد الاقصی" با حضور علما و شخصیت های برجسته کار خود را آغاز کرد.

العالم - عراق

به موازات تدارکات صورت گرفته برای برگزاری مراسم اربعین امام حسین علیه السلام، شهر مقدس کربلا میزبان نخستین دور کنفرانس "ندای مسجد الاقصی" با عنوان "اصول نهضت حسینی و نقش آن در آزادسازی قدس و انقلاب ملت فلسطین" است.

ندای مسجد الاقصی ندای حسین است

آیت الله شیخ محسن اراکی در سخنرانی در این کنفرانس گفت که وظیفه ادیان و متدینین است که حامی فلسطین باشند و برای یاری آن تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد که ندای مسجد الاقصی ندای حسین است که فرمود "آیا کسی هست مرا یاری کند؟ "

وی گفت: ندای مسجد الاقصی ندای رسول خدا (ص) است که مسلمانان را ملامت می کند.

اراکی همچنین تأکید کرد که مقاومت اسلامی در فلسطین و همه کشورهای اسلامی پایدار و پا برجا می ماند.

تحولات اخیرا فلسطین نشان‌دهنده میزان مقاومت در برابر اشغالگری است

دبیرکل آستان مقدس حرم مطهر امام حسین (ع) در این کنفرانس گفت که وقایع و تحولات اخیر در فلسطین، نشان‌دهنده میزان مقاومت فلسطینیان در برابر اشغالگران است.

«حسن رشید العبایجی» در ادامه سخنان خود افزود: امت اسلامی به حمایت از الاقصی و آزادی از شهرک سازی فراخوانده شده است.

دبیرکل آستان مقدس حرم مطهر امام حسین (ع) تصریح کرد: مجددا حمایت خود را از مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگری اسرائیل اعلام می‌کنیم.

وی همچنین گفت که اتفاقات اخیر فلسطین، میزان مقاومت فلسطینیان در برابر رژیم اشغالگر قدس را نشان می‌دهد.

این کنفرانس همزمان با سالگرد اربعین امام حسین علیه السلام برگزار می شود و ایده نخستین آن از مؤلفه های متعددی شکل گرفته است از جمله اهمیت همکاری و همبستگی بین المللی برای تحقق عدالت و کمک به ملت های مظلوم به خصوص ملت فلسطین شکل گرفته است، چرا که قیام امام حسین علیه السلام، الگوی دفاع از حق و حقیقت است.

از آنجا که زیارت اربعین فرصتی برای گردهمایی میلیون ها مسلمان از سراسر جهان است، این کنفرانس قصد دارد مسأله فلسطین و اصول قیام امام حسین را در این گردهمایی عظیم مطرح کند.

گفتنی است؛ کنفرانس "ندای مسجد الاقصی" با همکاری تعدادی از نهادها و مؤسسات از جمله دبیرخانه آستان مقدس امام حسین علیه السلام و دار الفتوای عراق و "کمپین جهانی بازگشت به فلسطین" برگزار می شود.

بحث درباره چهار محور در دستور کار این کنفرانس است. این چهار محور عبارتند از: اصول نهضت حسینی و آرمان فلسطین، شواهدی از اوضاع جاری فلسطین و گفتمان فکری و فرهنگی و مسأله فلسطین.

در این کنفرانس همچنین راه های عملی مقابله با طرح سازش در سطوح فکری و فرهنگی و تعیین راه های استفاده از مناسبت های دینی و مردمی از جمله زیارت اربعین برای تقویت همبستگی بین "آزادگان جهان و خدمت به مسأله فلسطین" مورد توجه قرار گرفته است.

پربیننده ترین خبرها