خروج تجهیزات نظامی آمریکا از سوریه و انتقال به عراق

خروج تجهیزات نظامی آمریکا از سوریه و انتقال به عراق
سه شنبه 15 شهريور 1401 - 23:11

رسانه‌های رسمی سوری سه‌شنبه از خروج تجهیزات نظامی ارتش آمریکا از سوریه و انتقال آن به شمال عراق خبر دادند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا؛ این تجهیزات شامل ۲۰ خودروی زرهی است که طبق معمول از گذرگاه غیر قانونی «الولید» واقع در استان الحسکه عبور و وارد شمال عراق شد.

این تحرک یک روز پس از آن روی می‌دهد که نظامیان ارتش آمریکا دیروز دوشنبه نیز یک کاروان متشکل از تانکرهای حامل نفت مسروقه سوریه را از پایگاه‌های غیرقانونی خود در حومه الحسکه به شمال عراق منتقل کردند.

نظامیان آمریکایی دیروز نیز کاروانی متشکل از ۶۴ تانکر سوخت حامل نفت مسروقه را از طریق گذرگاه غیرقانونی به المحمودیه شمال عراق منتقل کردند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی پنجشنبه شب هم ۹۸ تانکر و نفتکش حامل نفت این کشور را به خاک عراق انتقال دادند.

هفته گذشته، همچنین کاروان دیگری متشکل از ۲۵ تانکر حامل نفت و یک کامیون حامل تجهیزات با همراهی ۲ خودروی زرهی نیروهای اشغالگر آمریکایی به سمت عراق حرکت کردند.

پیش تر وزارت خارجه سوریه اعلام کرده بود که اقدامات نظامیان آمریکایی در غارت و تجارت غیرقانونی منابع نفت و گاز سوریه با همراهی گروه‌های تروریستی مسلح تجزیه طلب تحت حمایت واشنگتن، در بخش استخراج، تامین، توزیع و سرمایه گذاری نفت، گاز و منابع زیرزمینی این کشور، ۱۰۷.۱ میلیارد دلار خسارت به سوریه وارد کرده است.

دولت سوریه پیش از آغاز بحران این کشور در اسفندماه سال ۱۳۸۹، روزانه ۳۸۷ هزار بشکه نفت از چاه‌های نفتی خود که عمدتا در استان‌های الرقه و دیرالزور واقع است برداشت می‌کرد که با ظهور و بروز گروه‌های تروریستی به ویژه داعش در سوریه این چاه‌ها به دست تروریست‌های داعش افتاد و این گروهک تروریستی از همان زمان با کمک ترکیه اقدام به برداشت، انتقال و فروش نفت به صهیونیست‌ها و دیگر مشتریان خود کرد.

با شکست گروه تروریستی داعش در سوریه در اواخر آبان ماه سال ۱۳۹۶ و پیش از آن در عراق توسط ارتش‌های این دو کشور و نیروهای مقاومت اسلامی، آمریکا که بازوی خود را در سوریه و عراق از دست داده بود، اقدام به تقویت نظامیان خود بدون اجازه و موافقت دولت دمشق در سوریه کرد. از همان زمان یانکی‌ها با ورود غیر قانونی به سوریه اقدام به سرقت و فروش نفت این کشور کرده‌اند که تاکنون نیز ادامه دارد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها